Fastback 66 Posted October 3, 2010 Report Share Posted October 3, 2010 Dax för nästa problem, holly 4 portare som går perfekt fram till att el-choken släpper. Då flödar den förgasaren och motorn stannar.Om man sen kollar i loppet så droppar, näst intill rinner det ner bränsle i förgasaren.Vad kan detta bero på. jag har bytt elstam och i princip hela instrumenteringen inklusive tändningslås.Om det skulle kunna påverka gången dvs att jag har någon el kabel som blivit felkopplad eller bortglömd i all hast.Hur kan man felsöka detta fenomen?/Johan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hgz Posted October 4, 2010 Report Share Posted October 4, 2010 Till att börja med, kolla flottörnivåerna i både främre och bakre flottörhus. Är det i de främre eller bakre venturierna det flödar, kan du se det? Bränsletrycket, har du koll på det? Om man kör elpump och har taskig inställning på regulatorn så är det inget vidare.. Tror, rätta mej gärna när jag har fel, att trycket ska ligga på 3 psi.. Att förgasaren flödar har inget med din nya kabelstam att göra, det är ett rent mekaniskt "fel" någonstans i förgasaren, typ ovan nämnda.. Lycka till, och tänk på att inte röka eller några såna dumheter i närheten av förknasaren, det kan bli riiktigt tokigt då.. Mvh Herman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fastback 66 Posted October 4, 2010 Author Report Share Posted October 4, 2010 Hej Hermandet är i det främre huset som det flödar.Jag har inte kört bilen sen i mars och då gick den som en klocka....Men det är klart att allt kan ju hända!Och det är mekanisk pump på bilen.Har du mer ingående förklaring med ev bilder som du kan bifoga så att jag kan göra injusteringarna enligt det du skriver? Så att jag kommer rätt med nivåer etc.Ang rökning och dess fara så har jag eldat tillräckligt på denna bil eftersom det var det som var anledningen till 300 timmars renovering och samtliga kabelbyten... Svetsade lite för mycket mellan avkylningarna under pedalstället Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hgz Posted October 5, 2010 Report Share Posted October 5, 2010 Hej Johan!Om du inte kört bilen sedan i mars så kan det vara så enkelt som att det bildats lite avlagringar på flottörnålen och dess säte, kolla upp det..Här kommer ett citat direkt från Holleys hemsida angående flottörnivå:QUESTION How do I adjust the fuel level on my carburetor? ANSWER Setting the fuel level should be the first thing you do before attempting to make any further adjustments.The float level should put the fuel level just below the bottom of sight plug hole. You will make the adjustment with the vehicle on a level surface and the engine idling. You will first remove the sight plug, then to make your adjustment you will need to loosen the lock screw on the needle and seat. This will allow you to turn the adjusting nut to raise or lower the float level. Each hex flat on the nut will change the float level approximatly 1/32". When you have the fuel level just below sight plug hole you will then tighten the lock screw and reinstall the sight hole plug. Make sure you have a shop towel handy in case you have any fuel leaks from the Sight plug or needle and seat adjusting nut. Om du går in på denna länken; http://www.holley.com/data/Products/Technical/199R7948-5rev6-28.pdf, så får du lite mer info om den förgasare jag TROR att du har.. Du kan kolla på den uppstickande delen på förgasaren, där chokespjället sitter, där ska finnas lite siffror som berättar vilken förgasare du har. Skulle jag ha gissat fel på förgasaren så finns det fler PDF:er för många andra typer också.. Trist att höra om branden, det där är en skräck som jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva, kan inte föreställa mej hur det måste ha känts.. Nåja, hoppas det löser sej med din trilskande Holley, skulle det vara nåt mer så är det bara att hojta till, det finns massor av hjälpsamma och kunniga människor på detta forum.. Mvh Herman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fastback 66 Posted October 7, 2010 Author Report Share Posted October 7, 2010 Tack HermanNu går bilen som en klocka igen.Det var som du skrev ..avlagringar på flottörnålen.Så tack för infon, ang PDF som du bifogade så hade du rätt även där så jag passar på att tacka även för den.Den kommer jag att ha nytta av då jag ska rengöra resten av förgasaren i vinter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.