andyjig October 12, 2010 Report October 12, 2010 Tjenare alla, jag har en -99 gt hemma som fjädrarna är bytta på till lite hårdare, dock har den blivit lite för låg.Jag undrar över hur bästa sättet att få höja upp den 1cm eller 2cm på ett ungefär, jag har lågprofildäck på självklart och vill ha kvar dem fjädrar jag har på om möjligt. Någon som har nåt bra tips om hur man kan göra på enklaste och bästa sätt?MVHAndreas 'Andy' Citera
PP October 13, 2010 Report October 13, 2010 Ett tips kan vara spacers i gummi, ringen höjer väl ca 2 cm ...hansen racing säljer dom. Gummispacer/höjd 22 mm Artnr: MRG1285 Beskrivning: Gummispacer/höjd 22 mm Specifikation: Varugrupp: Övrigt hjulupphängning Saldo: Finns i lager Rek ex: 208 SEK Rek ink: 260 SEK Har inte nyttjat dem på mussen men funkade bra på min Volvokombi som behövde ett litet "lyft" i aktern. Citera
andyjig October 13, 2010 Author Report October 13, 2010 dem är godkända också då antar jag väl så inte besiktningen blir lika sura på dem som på mina positionsljus? Citera
PP October 13, 2010 Report October 13, 2010 Har besiktat tre gånger sen jag satte dit dem, ingen har sagt något än i alla fall.Kan inte tänka att de skulle äventyra säkerheten!? Citera
andyjig October 13, 2010 Author Report October 13, 2010 Man tackar för det då skall vi kolla upp detta Citera
Recommended Posts