Bullen-68Ht October 18, 2010 Report October 18, 2010 Brrr börjar bli kallt. Tänker nu ställa in hästen i stallet.Ska bygga nytt avgassystem för orkar inte sätta i gula i öronen längre vid motorvägskörning.Har någon provat flowmasters delta50. Alt 40. Ska enligt tillverkaren ge mindre resonansljud i bilen. Ska även lägga in en filtliknande ljudabsorbent i hålrum osv.MVHBullen Citera
Per Berglund October 18, 2010 Report October 18, 2010 Skit i Flowmaster om du inte gillar bröööööl!! Kör svensk Apple Racing så blir det en bra kompromiss... http://www.nitroz.se/apple/Jag kör en av Apples "Slimlong" och har ingen resonans i bilen alls.Svårt återge hur det låter men har ett litet klipp på Youtube[youtube:d9wafmm6] [/youtube:d9wafmm6] Citera
Bullen-68Ht October 25, 2010 Author Report October 25, 2010 ok har apple nu. Men äldre variant, får börja med att förbättra upphängningar och cupeisolering m.m. Innan jag byter dämparna. På klippet var det lagomt ljud.Tack för ett bra svar som vanligt på detta kanon forum. Bullen Citera
Per Berglund October 25, 2010 Report October 25, 2010 Ja du har rätt det gäller att isolera först Jag har använt "Dynamat" isolering och den var MYCKET bra fast ganska dyr.Har inte hunnit använda den i skuffen och bakre hjulhus där den borde göra mest nytta men blir nu i vinter.Visst det går bra med hederlig billig kladdig asfaltmatta men blir ju som sagt kladdigt, tungt och mer permanent. Citera
rolf säffle October 25, 2010 Report October 25, 2010 Hej Bullen-68HTJag har 2st Flowmaster series 50 2,5" som passar där dom skall sitta under golvet vid baksätet.Dom är tystare än Appleracing, men har Du mycket effekt (400+) och varvar mycket stjäl dom effekt.Jag säljer bägge för 1000:- har gått 1 säsong (ca 150- 200 mil) på min -65 fastbackAng. resonansen. Dra ut utblåsen framför bakhjulen så slipper du resonans, har själv gjort detta efter mycket provandeav olika dämpare. Jag har nu ingen som helst resonans oavsett varvtal. Har nu Apple racing monteratFörövrigt har <flowmaster olika serier beroende på vilket ljud man önskar, american thunder är värst.Kolla på deras hemsida så ser Du skillnadenMVH Rolf Säffle 070-6541219 Citera
Recommended Posts