kenta2 October 24, 2010 Report October 24, 2010 Har ingen plåt i dörren de enda jag har är chassinumret vid vänster framskärm . Kan man få fram hur bilen var utrustat med de och hur ? Citera
CMC-49 October 24, 2010 Report October 24, 2010 Är bilen 67 eller nyare så fixar http://www.martiauto.com/ kostar några hundra för den billigaste versionen Citera
CMC-49 October 24, 2010 Report October 24, 2010 Då e det kört finns ingen info sparad på de äldre än 67. Citera
fast66 November 4, 2010 Report November 4, 2010 Är bilen svensksåld eller importerad? Svenska Mussar är lättare då Ford beställde enligt en speciell "mall" de hade. Citera
fast66 November 9, 2010 Report November 9, 2010 Nja, kört eller ej... vad vill du veta? Motor har du via chassienumret.Vad mer - färg, låda och axel skulle du fått via dörrplåten. Vad har du för motor? 289 2V?.. de flesta var ju automat - har du 4 växlat- kolla hur original installationen ser ut med kopplingslänkage, spak etc. 99% hade 8 tummaren bak och ingen diff - har du det är det ju rimligt att den är original. 90% hade enkelt avgas...(= ej GT eller HP)Färgen kanske kan hittas uppe under hatthyllan i skuffen - bakom de gjutna hörnen. Inredningskulör - inte så vanligt att man bytte tidigare... är allt nytt och bytt eller gammalt...? Servo styrning lr ej? kolla styrsnäckans id plåt. Citera
tomarc November 9, 2010 Report November 9, 2010 Jag hittade ett Build sheet virat runt en kabel bakom instrumentpanelen på min 66a. Där fanns all info om bilen och options.Det är tydligen inte helt ovanligt att det finns sådan dokumentation på olika ställen i bilarna, så om du har lite tur så kan du hitta det även i din.Lycka till,Thomas Citera
Recommended Posts