July 1, 201212 yr Author comment_117362 Provat lite idag, vilken känsla snabb respons vid minsta rattrörelse inget glapp nånstans. Åkte ner mot Sorunda alldeles för kul i kurvorna, framdäcken är tyvärr lite för sneslitna för att kunna göra en riktig bedömning. Men det var en helt annan bil så jag är alla fall jättenöjd.
July 1, 201212 yr comment_117363 Så är kylare o. framvagnsdetaljerna klara, bara subframe o. bakre swaybar kvar.Främre swaybar 1" TCP Bakre 3/4" TCP.Måste flytta kardanring lite o. ev. svetsa om lite för subframe, fick ju med en beskrivning som en 5 åring hade gjort bättre.Men det ska va lite sport oxå. Otroligt snyggt å välgjort! Blir ett senare projekt på Mach1 an.
July 1, 201212 yr Author comment_117397 Det ser riktigt bra ut! Tackar, måtten har jag hämtat från dina rekommendationer.
July 17, 201212 yr Author comment_118210 Sådär nu är subframe o. rear swaybar på plats TCP det oxå.Tog även ny bild från sidan, genast kom tanken kanske ner lite i baken.Tror man lider av nåt.Tog några bilder den är dock bra skitig,
July 17, 201212 yr comment_118251 Sådär nu är subframe o. rear swaybar på plats TCP det oxå.Tog även ny bild från sidan, genast kom tanken kanske ner lite i baken.Tror man lider av nåt.Tog några bilder den är dock bra skitig,Ser grymt bra ut Micke!!
July 18, 201212 yr comment_118269 ...kanske ner lite i baken...Svårt att säga, det är ingen nackdel att ha lite lutning framåt för att få lite bättre aerodynamik på tegelstenen. Ser ut som bilen inte står helt plant på bilden så man kanske blir lite lurad.Skulle va kul att se denna i verkligheten.
July 18, 201212 yr comment_118291 Svårt att säga, det är ingen nackdel att ha lite lutning framåt för att få lite bättre aerodynamik på tegelstenen. Beror kanske lite. En del av luften pressas nedåt, en del uppåt. Kan bli bättre stabilitet med häcken låg...
July 18, 201212 yr Author comment_118301 Har tyvärr inte kunnat känna hur den känns än pga. att det regnar ta mig f-n jämt när man är ledig.
July 19, 201212 yr comment_118324 Beror kanske lite. En del av luften pressas nedåt, en del uppåt. Kan bli bättre stabilitet med häcken låg...Med risk för att trådkapa och spåra ur. Jag hade uppfattningen att det är att föredra att bilen är parallell med marken eller lutar svagt framåt snarare än att luta bakåt? I övrigt så låg som möjligt utan att det förstör fjädningsväg eller väghållning.
July 19, 201212 yr comment_118332 Sorry, bäst att inte trådkapa. Aerodynamik och turbulens platsar i en egen tråd.
July 19, 201212 yr Author comment_118349 Den verkar ha legat lågt o. parallellt mot marken skulle den fortfarande göra med normala däck.
July 19, 201212 yr comment_118350 Den verkar ha legat lågt o. parallellt mot marken skulle den fortfarande göra med normala däck.Dina däck rockar Micke!
July 19, 201212 yr Author comment_118355 Dina däck rockar Micke! Dom är dock lite mindre än dom förra.
July 19, 201212 yr comment_118358 Dom är dock lite mindre än dom förra.Less is more? enorma eller enormareee...
August 11, 201212 yr Author comment_119203 Måste kanske ha lite annan inställning på framvagnen skitkul på kurviga vägar mindre kul rakt fram.Men sen är oxå framdäcken väldigt sneslitna, det blir inga nya i år. så avvaktar tills nya däck är på plats.En kul grej en polare till Farsan har en testbänk, så nästa vecka ska lilla Bettan upp till bevis.Jag har ju dynopappren på motorn, ska bli kul o. se vad man har på bakhjulen. (eller inte)Man kanske får trimma lite.
August 15, 201212 yr comment_119394 Måste kanske ha lite annan inställning på framvagnen skitkul på kurviga vägar mindre kul rakt fram.Men sen är oxå framdäcken väldigt sneslitna, det blir inga nya i år. så avvaktar tills nya däck är på plats.En kul grej en polare till Farsan har en testbänk, så nästa vecka ska lilla Bettan upp till bevis.Jag har ju dynopappren på motorn, ska bli kul o. se vad man har på bakhjulen. (eller inte)Man kanske får trimma lite.Trimma lite om den visar mindre ä du hoppats Å trimma lite om den visar mer än förväntat så summa summarum .." trimma!".. (fast jag har en känsla av att Bettanflyttar på sig riktigt bra som det är..)
August 15, 201212 yr Author comment_119395 Trimma lite om den visar mindre ä du hoppats Å trimma lite om den visar mer än förväntat så summa summarum .." trimma!".. (fast jag har en känsla av att Bettanflyttar på sig riktigt bra som det är..)Jo den flyttar på sig, men får inte upp den på bakhjulen....ÄN.
August 16, 201212 yr comment_119418 Jo den flyttar på sig, men får inte upp den på bakhjulen....ÄN.Du har ett lovvärt mål, Micke! Mer klister, bredare slicks, styvare ram å tyngre gasfot kanske kan hjälpa dig
August 21, 201212 yr Author comment_119634 Så där bänkad o. klar resultatet.Engine power: 404,6 HPWheel power: 325,3 HPTorque: 548,9 NmFrågade om effektförlusten på drivlinan, svaret blev prova med normala hjul.O. det kommer inte att ske.
August 21, 201212 yr comment_119647 Så där bänkad o. klar resultatet.Engine power: 404,6 HPWheel power: 325,3 HPTorque: 548,9 NmFrågade om effektförlusten på drivlinan, svaret blev prova med normala hjul.O. det kommer inte att ske.Man borde mäta effekt på asfalten! Visst... Feta däck kanske tar effekt i rullande landsväg MEN man måste ju få ner effekten i asfalten för att komma först till nästa "stolpe" ?!? DÅ är nog normala hjul den största effekt tjuven i drivlinan.. Fina siffror Micke! Ser ut som att vridet e rätt ok åxå
September 11, 201212 yr Author comment_120521 Så var man o. besiktade idag, blankt papper som vanligt.
January 8, 201312 yr Author comment_123509 Tur man inte hade pengar till övers, hittade denna till salu 65:A det med.
January 8, 201312 yr comment_123510 Tur man inte hade pengar till övers, hittade denna till salu 65:A det med.Nyfiket frågat Micke.. var och hur mycket? Ser ju grym ut!