Jump to content

Recommended Posts

1. Undrar just för 19" fälgar, jag har kollat lite på dackonline.se, men feta däck, typ 315 el. 305/35 i 19" hittar jag inte. Går inte det att hitta till 19" ? vill helst inte upp på 20".. :roll:

Finns det några bra sidor ni rekommenderar när man ska leta däck, så billigt som möjligt förstås 8)

2. När man kollar på fälgar så verkar det som att när man går upp i fälgbredd från 9"-10"-11" så ökar oftast backspacingen lite med bredare fälgar. Betyder att hjulet kommer närmare insidan av hjulhuset med större backspace. Sett fälgar på 9,5" som haft liten offset (och inte så stor backspacing då heller), så de ligger nära att sticka ut utanför hjulhuset. Då borde det väl inte vara något problem med att svarva av lite vid anläggningsytan på fälgen, för att öka offset (och backspacing), så länge man inte får större backspacing än vad andra bredare fälgar har? då borde man väl inte riskera att man tar i inuti hjulhusets insida.

3. Vet någon av någon firma som kan svarva bort någon mm på fälgar, för att öka offseten?

Svar på fråga 3.

Jag har kontakt med en kille här i Linköping som svarvar fälgar,han är väldigt duktig och har byggt en specialjigg till svarven just för detta ändamål. Kan rekomenderas...om du inte ska jaga tag i någon i dina hemtrakter-borde finnas...

Har för mig att *Micke* här på forumet svarvade sina fälgar men de va 20" har jag för mig med 305däck. Jag har 295 men 305 va jäkligt fett!! Kolla med honom!!

Guest my little pony

Hej....om du googlar på nordendäck så har dom sommardäck 305/30 19 och 315/30 19....mycket snabba leveranser ....köpte nya vinterdäck åt fruns lilla nya bil hos dom...kom på stubben med posten...

MVH "my little pony"

Svar på fråga 3.

Jag har kontakt med en kille här i Linköping som svarvar fälgar,han är väldigt duktig och har byggt en specialjigg till svarven just för detta ändamål. Kan rekomenderas...om du inte ska jaga tag i någon i dina hemtrakter-borde finnas...

Du får gärna läga upp här vem i Linköping detta är, eller PM:a mig så kan jag kolla upp det. Tack :thumbup:

Har för mig att *Micke* här på forumet svarvade sina fälgar men de va 20" har jag för mig med 305däck. Jag har 295 men 305 va jäkligt fett!! Kolla med honom!!

Bra tips!

Hej....om du googlar på nordendäck så har dom sommardäck 305/30 19 och 315/30 19....mycket snabba leveranser ....köpte nya vinterdäck åt fruns lilla nya bil hos dom...kom på stubben med posten...

Ja, fasen det fanns.. Synd att det ska vara så sagolikt dyrt med feta sulor. Upp till 275 finns det bra options, sen börjar det kosta på för varje steg känns det som... (har bara kollat 19")