Jump to content

Hoppande tomgång


Boris65

Recommended Posts

Hej!

Har en liten fråga till expertpanelen....

-99a automat. Står på tomgång 700rpm och varannan eller var 3:e sekund går den upp till 900rpm och sedan ner igen till 700rpm.

Precis som om man suttit och tryckt till lite på gasen och genast släppt igen.

Varvar som den skall men just tomgången spökar.

Är det något som skall justeras eller är det något som är på gång att gå sönder?

Mvh

Tillägg: Som svar på min egen fråga, (ingen annan har haft ngn idé :shock: ). Batteriet var tydligen så dåligt att den fick jobba på att ladda vid tomgång. Bytt till ett "original", eller i alla fall ett som är till för en V8a och larm i bilen o s v o s v. Nu står tomgången stilla på 700rpm :D

Nu är jag en glad prick. Har fått julklapp av tanten min och bilen är hemlevererad och står i mitt garage. Jag har äntligen fått en Mustang!

Inte en 65:a som min dröm var 1969, (då det hela började) men väl en Mustang. :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Som jag trodde.... ett enkelt skitfel som ett kass batteri som orsakade ojämna tomgången. :D Jag tänkte först på smuts i gasspjället eller insprutningen men det kunde inte stämma.

Ja, glädje byts snabbt till sorg och till glädje och till sorg o s v. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...