Hans-Åke cmc1478 April 25, 2004 Report April 25, 2004 Hej,har trumbromsar som gnisslar när jag bromsar, gnisslet är av den hjärtskärande varianten, stål mot stål.Jag misstänker att det är backarna som är utslitna, finns det ngt bra sätt att kontrollera det innan man river isär (på en bil jag hade, en PV tror jag, kunde man öppna en plugg och kolla på bandslitaget) Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 25, 2004 Report April 25, 2004 Hej.Det finns bara ett sätt att kolla och det är att draav trumman.Det finns tyvärr två varianter av montering avtrummor den ena är att plocka bort hjul lagerför att ta av trumman (fram) det andra är entyp av trumma som sitter på samma sätt sombak trumman och är då påträdd över hjulbultarna. Men sak samma det är bara att montera av trumman då det inte finns någon plugg att tabort för att inspektera. :wink: Citera
Hans-Åke cmc1478 April 25, 2004 Author Report April 25, 2004 Oki, bara ner i saltgruvan då.... Citera
Recommended Posts