December 28, 201014 yr comment_100132 Jag har lämnat in min fastback -68 på lackering och idag ringde han och sa att plåten som boomeranglisten? sitter nitad på är helt slut och måste bytas. Nu har jag sökt på internet i 2 timmar och 1 timme på forumet efter vad den plåtdelen heter och om den överhuvudtaget kan bytas, utan framgång. Jag måste därför efterfråga er expertis här på forumet om den här plåtbiten kan bytas eller om den är integrerad i själva karossen. Jag har ju inte min bil här utan hos lackeraren så kan inte kolla själv exakt hur det ser ut. Det är alltså plåten som sticker ut lite runt fönsterramen för sidorutorna och som en kromlist (boomeranglist?) popnitas fast på och som även har en liten kromlist längst ut fastklämd. Den plåtdelen (läppen) som sticker ut har små rosthål precis i nederkant vid A-stolpen och är tydligen väldigt risig längs med hela taket.Min fråga är alltså om den kan bytas och vad den heter i så fall eller om det är en integrerad del i hela karossen och måste lagas?Tack på förhandAlex
December 29, 201014 yr comment_100163 http://npd.dirxion.com/WebProject.asp?B ... lx&from=2#Hej här hittar du det du söker.. DRIP RAIL roof
January 1, 201114 yr comment_100220 hej jag har bytt dom . dom sitter svetsade fram och bak det går att komma åt men dom sitter svesade undet taket. jag bytte tak.men om du inte tänkt att byta tak plåt kan du kapa av plåten som går under taket sedan svetsa i taket men det är inte lätt för det är inte så mycket matrial det kan gå att limma men jag har inte försökt lycka till sella
January 4, 201114 yr Author comment_100335 Tack för hjälpen! Ska ringa runt och se om någon av de svenska leverantörerna har några hemma annars får det bli att beställa från USA.Hoppas ju slippa byta takplåten, tillräckligt med ny plåt som har behövts så får ta en titt på hur svårt det blir att svetsa dit dem, hade tänkt att lämna bort svetsjobbet ändå men får se vad han säger.Hoppas på en färdiglackad bil till våren, då är det bara småfix kvar sen och min 8 år gamla "rullande renovering" är klar