Fastninja Posted January 20, 2011 Report Share Posted January 20, 2011 Ska testas så fort vädret blir varmare.http://postarchives.entensity.net/122410/flash.php?media=dent.flv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted January 20, 2011 Report Share Posted January 20, 2011 Det var det j-vligaste, måste fixa till en buckla o. testa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted January 21, 2011 Report Share Posted January 21, 2011 Har bilplåt minne??? Kan den återgå till ett tidigare stadium?Det var dj*vligt intressant! Men vad händer med lacken???Följer den med lika snällt?Mvh.pools Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BUSET Posted January 22, 2011 Report Share Posted January 22, 2011 dom flesta av oss har nog (om man tänker efter lite) varit med om liknande händelser under årens lopp! det behöver inte vara på en bil utan plåt i övrigt..jag skulle vilja påstå att det har mycket med bucklan/skadans form tex om den är "rund" så är det högst sannolikt att lacken ej skadas men vid en större plåtskada där plåten har tryckts in i olika vinklar alltid resulterar i lackskada tex vid småkrockar etc..sen i filmen får man plåten att röra sig mellan kallt/varmt vilket i detta fallet får den att hoppa på plats som en axel ur led! inte säkert att det funkar alltid men skulle gissa att det är ett bra sätt att försöka,liknande sugkopps metoden! bra inlägg! kul o se om någon medlem berättar hur det gått efter tester! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fastninja Posted January 24, 2011 Author Report Share Posted January 24, 2011 Har inhandlat en flaska kylspray på biltema som kyler ner till -55. Ska bli intressant att se om det funkar. Ja, ,man kan nog säga att plåt har "minne" eftersom den eftersträvar att återgå till sin pressade form. Den behöver bara en knuff Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lygdman cmc813 Posted January 24, 2011 Report Share Posted January 24, 2011 Så fort någon testat och vet att det fungerar bra säg till, för då har jag jobb på bruksbilen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fastninja Posted February 15, 2011 Author Report Share Posted February 15, 2011 Kan berätta att jag testade på min bil med negativt resultat. Det beror nog inte på metoden i sig självt utan på utformningen av bulan. I mitt fall så var det ingen jackpott. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lygdman cmc813 Posted February 17, 2011 Report Share Posted February 17, 2011 Tråkigt med resultatet, men tack för svaret.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm Posted February 17, 2011 Report Share Posted February 17, 2011 De beror helt på hur byngeln ser ut. Som Bosse sa. I de här fallet så är den en "snäll" byngel. Man har även kunnat ta ett finger inifrån och ge en lätt knuff med samma resultat.Om lacken skall klara sig utan sprickor beror på hur gammal och torr den är. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts