BHE February 10, 2011 Report February 10, 2011 Då frun tycker att vi killar är ett konstigt släkte som kan äta samma enkla mat ett helt liv och ändå tycka att det är oootroligt gott så tänkte jag fråga om råd här. Idag pratar vi parisare.Har ni någon bra o rolig variation på en parisare?Så här ser min ut som jag håller på att driva hela familjen tokig med. Uppifrån och ner:Lätt rostat grovt brödRuccolasalladLiiiite svartpepparKetchupSenapEv liiiite grukmajonäsRå lökPerfekt stekt parisare av större modellLätt rostat grovt brödSedan blir det bra med mjölk till (eller en Mariestads Old Ox någon fredag). Citera
pools February 10, 2011 Report February 10, 2011 Ja, harre gud, parisare.Det var väl 40 år sen man åt en parisare. Och på den tidenfanns bara senap, ketchup och bostongurka.Men jag äter gärna en hamburgare. Och då på Max. Medmycket av deras originaldressing. Det är gott!Mvh.pools Citera
BHE February 10, 2011 Author Report February 10, 2011 Se där ja. Då kanske vi ska ragga tag på en grill och några parisare att sota på då vi träffas på High Chaparral... Citera
pools February 12, 2011 Report February 12, 2011 Det skulle va kul. Men, 108 mil enkel väg i en 68:a? Nja,tror inte det. I din 06:a går det väl bra, även om du harlite längre.Mvh.pools Citera
BHE February 12, 2011 Author Report February 12, 2011 Då tar vi det på någon mer lokal träff. Kanske Wheels Nats? Citera
pools February 13, 2011 Report February 13, 2011 Självklart! Och hamburgaren kan vi ta i Fällfors! Eller i Lycksele.Mvh.pools Citera
awikst February 16, 2011 Report February 16, 2011 Då frun tycker att vi killar är ett konstigt släkte som kan äta samma enkla mat ett helt liv och ändå tycka att det är oootroligt gott så tänkte jag fråga om råd här. Idag pratar vi parisare.Har ni någon bra o rolig variation på en parisare?Så här ser min ut som jag håller på att driva hela familjen tokig med. Uppifrån och ner:Lätt rostat grovt brödRuccolasalladLiiiite svartpepparKetchupSenapEv liiiite grukmajonäsRå lökPerfekt stekt parisare av större modellLätt rostat grovt brödSedan blir det bra med mjölk till (eller en Mariestads Old Ox någon fredag).Stekt ägg med lite salt/svartpeppar och några droppar Tabasco på toppen.// AndersPs. Hörde jag Link? DS. Citera
nafets February 16, 2011 Report February 16, 2011 Min dundermacka inehåller.En stekt skiva vitt brödHambugerdressingSkivad tomatFinhackad lökEn saftig hamburgareEn ostskivaSenap o ketchupSvartpepparEtt stekt ägTill detta pilsner o nubbeJammi Citera
Recommended Posts