Jump to content

throttle body spacers


ZanXoo

Recommended Posts

först,har du CAI på bilen?

om inte..köp det tillsammans med resten plus en tune så har du hela paketet! bättre än att ha "delar"

spacern ger plus/minus noll enligt mig men T.bodyn ger resultat tillsammans med CAI

Link to comment
Share on other sites

CAI ? .. sorry har inte grepp om termerna helt.. jag har en SCT tuner livewire men jag har inte några tunes.. annat än 3st soppa tunes som kom med.. har använt den hitills för att titta på felkoder och släcka dom samt mappa lite körningar. men inget mera än det. pass på spacer då :D

Link to comment
Share on other sites

CAI betyder Cold Air Intake.

Denna är tex väldigt omtyckt: http://jlttruecoldair.com/ZenCart/index.php?main_page=product_info&cPath=231_232&products_id=85

Mappar skulle jag rekomendera köp utav från antingen: www.brenspeed.com eller www.gettorq.com

Dom skickar dom via e-post.

Jag har också förstått på de som bytt spacern att den e rätt onödig att bara byta endå.

Satsa på CAI och ny mapp tycker jag. Och om du absolut vill så byter du Throttle bodyn ;)

Och vill du ännu mera så slänger du på spacern oxå. Men den känns onödig tror jag.

// Danne

Link to comment
Share on other sites

ah. tja har tänk att inhandla en cold air intake samtidigt som jag köper throttle bodyn tänkte mig följande CAI "S&B Cold Air Intake Kit" har nån något att säga om den? är den bra eller dålig? det jag läst på forum är att den ska vara bra.. men vet ej som sagt.

okej får ta en titt på gettorq och brenspeed då :D tack så mycket.

tar och skiter i spacern då känns menigslöst att slänga dit nått som inte ger något.. anledningen att jag byter throttle body är att ibland. (någon gång var 3dje månad så får jag limp home på grund av att min orginal throttlebody larmar för att den kärvar.. plockat isär den och rengjort men den var inte smutsig alls.. så tänkte om jag nu endå ska köpa en ny på grund av det så kan jag vell lika gärna skaffa en lite större. då priset inte skiljer så mycket.. från 55mm till 62mm.. och om man skaffar större throttle body så bör man ha mindre restriktioner på inluften annars så är det lite dumt att öppna upp throttlehuset mer.. om man antar att ford har anpassat filtersystem mot throttlehuset.. så bör man skaffa mer öppet filter för att inte strypa..

hur är det med vilken typ att soppa man ska använda? är det 98 som gäller då man byter till annat filter eller går det utan problem att fortsätta köra på 95?

Mvh Christian

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

hej nu är alla saker hemma och ska på plats i helgen, men en liten fråga vad ska det vara för moment på de 4 skruvarna som håller throttlebodyn? vore tråkigt att sätta dit den nya med fel moment ..

Link to comment
Share on other sites

hej nu är alla saker hemma och ska på plats i helgen, men en liten fråga vad ska det vara för moment på de 4 skruvarna som håller throttlebodyn? vore tråkigt att sätta dit den nya med fel moment ..

Jag vet inte vad som är rätt och fel. Men jag skruva åt den på känn. Inga problem.

// Danne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...