mnilsson February 24, 2011 Report February 24, 2011 Hej,håller på att montera skivbromsar på bakaxeln. Högra drivaxel ploppade nästan ut av sig själv men den vänstra rör sig inte ur fläcken. Vad är det som sitter fast? Lagret? Drivaxeln inne i diffen?Tacksam för tips.mvh, Mats Citera
ingvar February 25, 2011 Report February 25, 2011 hej det är lagret om bilen står på pallbockar så tag en verstad domkraft och lyft i klumpen lite så att du avlastar banjo lite från pallbockarna sedan är det bara att försöka med englidhammare hälsnigar sella Citera
mhdin February 25, 2011 Report February 25, 2011 Se till att du har en riktig glidhammare som du fäster i hjulbultarna. Jag köpte en glidhammare från bilbuttrick´s den var inte gjord för ändamålet. Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 25, 2011 Report February 25, 2011 Ett annat sätt är att montera original plåtfälg med däck, bulta på men lämna ett par cm fri gänga inanförhjulmuttrar, lika mycket ungefär på alla, använd detta som glidhammare, axeln brukar släppa efter ett par försök, tänk bara på att när du lägger fälgen mot och rycker att du kan falla bakåt när det släpper.Fattigmansvariant som funkat för mig i 25år. Citera
mnilsson February 26, 2011 Author Report February 26, 2011 Provade Lasses fälgtrix men jag har nog för korta hjulbultar. Det fick bli en tur för att införskaffa en rekorderlig glidhammare. Den skall provas imorgon tillsammans med sellas klumplyft.//Mats Citera
mnilsson February 27, 2011 Author Report February 27, 2011 Klockrent med en riktig glidhammare, fem slag så hoppade den ut. Tyvärr verkar det som om mina ihärdiga försök med diverse egna konstruktioner resulterat i att axeln krökts, den ormar sig rätt rejält när man sätter upp den i svarven. Så nu behöver jag en vänster drivaxel, sätter ut en blänkare under diverse köpes. Hör av er ni som har sånt liggande.//Mats Citera
Recommended Posts