Jump to content

Featured Replies

comment_102223

Hej

Jag har en Mustang -65 med en 289a i.

Har i vinter roat mig med att: fått topparna portade, satt på Edelbrock Performer insug

samt 500cfm förgasare,Pertronix brytarlöst tändsystem samt bytt kam(köpte komplett kit med kam,lyftre,drivning,retainers,knaster från CompCams) Problemet är att jag inte får motorn till att gå som den skall, hörs precis som tändföljden skulle vara fel, eller som om den inte går på alla cylindrarna. Känns som om jag provat den mesta.

Kolla tändföljden (även provat 351ans tändföljd om nu kammen skulle vara felpackad på fabriken)Bytt stift igen,mm mm. Tacksam om någon har tips eller varit med om något liknande.

Mvh Strand

ps: innan operationen så gick den ordentligt.

comment_102247

Prova lossa tändkabel för varje cyl med motorn igång, för att lokalisera om nån cyl ev. inte tänder.

Har du vaccum till fördelaren? Ställde du tändningen med vaccumet bortkopplat?

Tror de flesta eftermarknadskammar är 351 tändföljd.

Vaccum läckage vid förgasarfot/insug, prova med startgas.

Fel spänning till fördelaren.

Defekt tändkabel.

Kasst membran på bränslepump, hände mig i höstas gick som en kratta.

Några ideer i vart fall. :)

/Tommy.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...