Jump to content

SCT kunskap ...


ottosson

Recommended Posts

Finns det någon, ja kanske här i södra som har kunskap om användande av SCT, helst XCalibrator 2 SF ja eller vet vart man vänder sig för att lära sig mera om denna.

Det som skall programmeras in är Steeda Open Air Filter inkl (Elbow)

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

I customizinglistan för calibratorn finns ´05-06 Mustang GT, vilket jag har. ? är det till att leta upp i meny´n, godkänna och sedan till att följa programmerings anvisningarna (ja finns den filen i calibratorn?)

?? oxå om nu det finns en bil indaterad med VIN locks, kan man radera / nollställa den???

mvh

cmc 2384

Link to comment
Share on other sites

I customizinglistan för calibratorn finns ´05-06 Mustang GT, vilket jag har. ? är det till att leta upp i meny´n, godkänna och sedan till att följa programmerings anvisningarna (ja finns den filen i calibratorn?)

?? oxå om nu det finns en bil indaterad med VIN locks, kan man radera / nollställa den???

mvh

cmc 2384

Har du köpt en begagnad ? I sådanafall kan den vara låst till föregående ägares bil om han inte har läst tillbaks sin orginalmapp. Eller är den köpt med ett CAI ? Då borde det finnas en tune anpassad för det och det borde framgå tydligt vilken tune du ska använda. Vad har du för tunes liggande på SCT:en ?

Link to comment
Share on other sites

Jag har fått förklaringen på mitt problem.

Köpte min SCT hos CJ Ponyparts i US.

De skickar inte med några tunes "overseas" pga "fuel differences", trots att vi har bättre soppa än de.

Tunern kom alltså "tom".

Man måste ha en tune installerad för att kunna göra ändringar i inställningarna.

Man kan köpa "lösa" tunes från ex. Brenspeed för ca 75$ styck.

Hoppas du får ordning på din.

Björn :-)

Link to comment
Share on other sites

Ang CAI,et ... det skall vara oanvänt så det är ju bara att gå vidare å lära sig hur det fungerar. Står ju klart att "Tunes are pre loadet into each xclibrator 2 SF 9415 å på kartongen angivit för just Ford Mustang 2005-2007, ja dock å engelska. Blir bra för att öva sin engelska detta ... å å tålamodet. MEN tips emottages tacksamt!

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

ni får ta detta på det sätt ni själva önskar,

men för er som behöver råd o hjälp o framförallt er som i framtiden tänker köpa dessa tillbehör till era bilar så vill jag varmt rekommendera att ta kontakt med torq erik! han har djup kunskap och erfarenhet samt alltid vänlig att hjälpa till både med nyköp,tips o råd!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

De skickar inte med några tunes "overseas" pga "fuel differences", trots att vi har bättre soppa än de.

Vi har INTE bättre bränsle än vad som erbjuds i USA. De har upp till 94 oktan AKI (MON+RON/2) och vi har som bäst (på väldigt få ställen numer) 99 oktan RON vilket motsvarar 93-94 oktan i USA. Så vår 98 är sämre än 94 i USA. Plus att de har riktig racefuel i fler pumpar än vad vi har V-power :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...