bjope45 March 14, 2011 Report Share March 14, 2011 Jag har fått hjälp att byta kopplingen på min 01´a.Det byttes tryckplatta, lameller, urtrampningslager och "pilot-bearring" (?).Problemet är att kopplingspedalen vibrerar ganska ordentligt när man kör och har pedalen helt uppsläppt.Lägger man foten lite lätt på, eller trycker ned pedalen, så upphör vibrationen.Någon som har en teori, vad detta kan bero på??/Björn Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
freddan302 March 14, 2011 Report Share March 14, 2011 Har du testat att sätta foten under pedalen och dra lite? Då justerar sig kopplingen automatiskt...Jag tänkte om den är för mkt spänd nu eller liknande! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjope45 March 14, 2011 Author Report Share March 14, 2011 Ja Freddan, har provat detta. Funkar en stund när man kör landsväg med jämn gas.En misstanke kan ju vara att självjusteringen är kass... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts