Mustang_Olof March 25, 2011 Report March 25, 2011 Hej!Har precis blivit lycklig ägare till en mustang grande -72.Undrar om man behöver tanka bly-ersättning i bränslet.Har även hört att man skall köra på v-power. Stämmer detta?Motorn är en 351:a.Tack på förhand.Mvh Olof Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 26, 2011 Report March 26, 2011 Hej.Du bör ha någon form av blyersättning i bränslet, detta för att spara ventiler och tätning ventil, V-Powerär ett bra drivmedel för en gammal Musse men du behöver kanske inte tanka det varje gång.Blyersättningsmedel finns det massor att välja på, en variant som funkat för mig sedan den komut på marknaden är TriPak, www.tripak.se.Du kan givetivs välja själv bland alla dessa som finns på marknaden, många köper den som finnspå mackar, blyersättning heter den, har Natrium/kalium tror jag det är som smörjmedel.Jag glömde att börja med GRATTIS till ett bra val av Mustang. Citera
tomasjonsson999 March 30, 2011 Report March 30, 2011 tankade V Power i min vagn precis när jag hade köpt den, första och sista gången. den gick så jävla dåligt. iofs inte helt hundra på att det var pga av oktanantalet men den har inte uppfört sig på det viset igen.. Citera
Mustang_Olof March 31, 2011 Author Report March 31, 2011 Okej, det lät ju inte kul. Jag tankade fullt med v-power och blyersättning häromdagen. Får väl se om det blir problem.Får ju inte hoppas det med tanke på hur billig v-powern var Citera
Recommended Posts