anders z April 13, 2003 Report April 13, 2003 har i tidigare inlägg undrat villken motor som satt i ford mercury-76:a.nu vet jag att det är en 351w(ICEF),MED NR:D4AE-6015-AA3.finns det någon som vet motoreffekt på denna motor? mvh.anders.(ht-68:a) Citera
Andrew April 26, 2003 Report April 26, 2003 har i tidigare inlägg undrat villken motor som satt i ford mercury-76:a.nu vet jag att det är en 351w(ICEF),MED NR:D4AE-6015-AA3.finns det någon som vet motoreffekt på denna motor? mvh.anders.(ht-68:a) skulle tro att det är 140 din hästar hadde en sådan i en rancherokolla om det är alu insug två ports då är det 140 med störstasäkerhet//Andrew Citera
anders z April 26, 2003 Author Report April 26, 2003 tackar för svaret andrew! men jag har fått lite huvudbry över det här med hästkrafter..det verkar finnas olika definationer på kusarna i motorerna!jag tror att många med mej skulle bli glada att bli upplysta om hur det egentligen ligger till med dessa 4-benta djur,är det hk från svänghjulet?,eller är det hk från kardan till bakaxeln?eller är det kanske så att jag har 140hk på bakhjulen!(hoppas det är det sista!)är det nån som vet omräkninksfaktorn mellan dessa ,så är jag glad och tacksam för svar!. Citera
Andrew April 27, 2003 Report April 27, 2003 Hej här kommer svarFram till 1971 räknade USA hästar sae-net gross alltså på svänghjulet utan luftrenare, generator, vattenpump och avgassystem= inget motstånd, = fusk.1972 och uppåt räknades det i din= ärliga hästar allt monterat, men alltid på svänghjulet, räkna med en förlust på ca 20-35%. Hoppas jag inte gjort dig allt för besviken. Men o andra sidan kan du ju räkna ut hur mycket en -69:a har, men du har ett väldigt bra ämne eftersom du har ett modernt block som inte blir så varmt= mer nodulärt järn, bättre gjutning. Citera
anders z April 27, 2003 Author Report April 27, 2003 det där har jag undrat över länge,men nu vet jag! en får tacka.. Citera
Recommended Posts