Beijar April 28, 2011 Report April 28, 2011 Har en AUX adapter (PIE) som jag tänkte installera i helgen, men eftersom jag avskyr kablar tänkte jag ett steg till..Hade en Bluetooth A2DP adapter liggande, dvs en stereomottagare (Sony Ericsson MBR-100) som ger ett OK ljud.Ska se om man inte kan dölja det på något hyfsat sätt så att den matar AUX adaptern samt får ström via en extra cigg-kabel.Någon som gjort detta?Kör en Audi Q5 till vardags och använder deras MMI Bluetooth för att t.ex. streama Spotify till bilstereron. Citera
MOS April 28, 2011 Report April 28, 2011 Japp, jag har gjort det!I min förra GT -06 installerade jag just den AUX-adaptern som du har och använde sedan exakt samma MBR-100 också. Jag monterade ett uttag på samma ställe som är original fr.o.m. 2007 dvs i facket mellan framstolarna. Där lät jag sedan blåtandsmottagaren ligga (helt dolt). Jag hade inget extra strömuttag till den utan laddade den vid behov. Funkade helt perfekt!/MOS Citera
Beijar April 29, 2011 Author Report April 29, 2011 Kul Ska bara få ordning på lite annat kylartrassel och så får det bli denna lösning. Citera
Beijar May 1, 2011 Author Report May 1, 2011 Så där, nu är aux adaptern installerad. Drog bak en kabel till mittstödet och där i la jag Bluetooth adaptern (MBR-100. Funkar perfekt! Spotify i bilen är lysande Citera
Beijar May 4, 2011 Author Report May 4, 2011 Tog inte några bilder under installationen. Bytte också ut bluetooth adaptern mot Belkin istället. Anledning: MBR-100 har eget batteri och stänger inte av sig själv osvPå tex Kjell&Co finns Belkin Music Receiver Anvisning finns i denna tråd en bit ned: http://www.99.se/tillbehor/264952-iphone-min-bil.htmlFungerar utmärkt nu Citera
Recommended Posts