Kalle.h May 1, 2011 Report May 1, 2011 Jag undrar om nån kan hjälpa mig med att reda ut vad jag har för motor i min 67:a ht.Det jag vet (tror) är att det är en 302:a ifrån ungefär 74-77 och att det är en smogmotor (EGR ventil).Det jag tycker är konstigt är att när jag mätte kompen så ligger den mellan 10.4 och 11.1 vilket borde vara lite väl högt för att vara en smog motor,, eller???Lite gjutnummerBlock D4DE-6015-BAFramför vänster topp 6L1EMellan toppar 12TopparD70E, däremot inget mitt på topparna ang storlekenVevstakarD10EVevaxel2MAKänns som det är lite blandat när det gäller åren för gjutningarna!!Hoppas nån har något förslag.//Kalle Citera
JohnRB May 1, 2011 Report May 1, 2011 Jag undrar om nån kan hjälpa mig med att reda ut vad jag har för motor i min 67:a ht.Det jag vet (tror) är att det är en 302:a ifrån ungefär 74-77 och att det är en smogmotor (EGR ventil).Det jag tycker är konstigt är att när jag mätte kompen så ligger den mellan 10.4 och 11.1 vilket borde vara lite väl högt för att vara en smog motor,, eller???Lite gjutnummerBlock D4DE-6015-BAFramför vänster topp 6L1EMellan toppar 12TopparD70E, däremot inget mitt på topparna ang storlekenVevstakarD10EVevaxel2MAKänns som det är lite blandat när det gäller åren för gjutningarna!!Hoppas nån har något förslag.//KalleD4 = 1974 design6L1E = Troligvis gjutdatum 1 November 1976.MvhJohnB Citera
Recommended Posts