Jump to content

Handbroms problem


Dodde

Recommended Posts

Hej

Har en mustang gt -96 coupe som handbromsen strular på.

Det började förra våren då jag fick anmärkning på besiktningen om otillräklig bromsverkan på handbromsen.

Smörjde och värmde oken utan resultat, lämnade in den på verkstad som sa att det var wiren.

Verkstaden bytte den och sedan var jag och besiktade och blev inte godkänd, så körde tillbaka till verkstaden som skyllde på att wiren var trasig och beställde en ny och bytte. Då gick den igenom besiktningen men dagen efter var handbromsen värdelös igen.

Jag körde med bilen över sommaren och försökte fixa problemet under tiden då med nya belägg och smörjda ok och wirerar. Men fick det aldrig att funka, verkstaden tittade på det igen och sa att det var oken som kärvade. sen fick bilen stå i garage över vintern.

Besiktade bilen igår och handbromsen tog bara 5%.

Drar jag nu i handbromsen och sedan lägger jag ur handbromsen vill inte armarna på okena gå tillbaka, så handbromsen ligger på lite grann.

Men nu idag har jag hängt av wiren från oken och då löper armen på oken fint tillbaka till utgångsläget.

Wiren verkar gå tungt när jag drar i den? har tagit bort mitt konsollen innut i bilen men kan inte se något fel på själva spaken.

Kan någon hjälpa mig lösa detta?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...