1970ht May 4, 2011 Report May 4, 2011 Hej har en 70 ht med 289a. Efter vintern skulle jag kolla över allt inför start. Började med att hälla på lite kylarvätska, för jag såg ingen nivå i kylarlocket...Hällde på onormalt mycke typ 1,5 liter så det blev fullt. satte mig i, då såg jag att vatten runnit ur värmepaketet dvs på mattan inne i bilen under handsfacket.Startade och vatten rann ur slangen (som går till expansionskärl på vissa bilar)värmen funkade bra i bilen, men det rann väldigt mycket, körde den varm tills det slutat rinna.Dagen efter så fyllde jag upp igen, typ 1,5 liter, rann inne på mattan, samma procedur alltså.Erkänner att jag är ny på mustang, men detta kan väl inte va normalt?Har den frusit sönder under vintern eller?Tacksam på svarMvh Johnny Citera
Per Berglund May 5, 2011 Report May 5, 2011 Japp bara byta ut värmepaketet!Väldigt vanligt de spricker.De är väldigt billiga nya så det lönar sig inte renovera.Hoppas du är van att skruva eftersom man måste demontera hela instrumentbrädan.Om du inte har AC så är det denna Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 5, 2011 Report May 5, 2011 Hej.Det är ett jobb som man helst bara vill göra en (1) gång, jag fick göra det två gånger,då jag fick oturen att få ett nytt med dåliga lödningar.Det första nya gick sönder efter 1½år ingen granti, köpte ett nytt igen, läskigt varatt det var samma tillverkare i Canada som gjort båda, bära eller brista, det nyamonterades. Citera
Recommended Posts