Martti cmc539 May 6, 2011 Report May 6, 2011 Hej, bytte olja + filter i lådan, nu får jag inte i väg henne om jag inte gasar mycke.Kan det va att det är för lite olja i lådan eftersom växel inte går i ordentligt?Ska tillägga att jag bara bytte olja i tråget.MVH Martti cmc539 Citera
bj0rne May 6, 2011 Report May 6, 2011 Jag har råkat ut för liknande, min började funka normalt igen efter lite envishet kombinerat med en massa olja.Se till att det är nog med olja i lådan, nivån ska kollas på rätt sätt.Om jag minns det rätt så ska man göra det med motorn igång, vid "driftstemperatur" och i neutral eller parkeringsläge.Hoppas det löser sig.MVHBjörn Citera
Per Berglund May 6, 2011 Report May 6, 2011 Du fyllde väll på olja med motorn på tomgång?Växellådan innehåller en oljepump som fyller upp momentomvandlaren som bara den rymmer lätt 5 liter.Därför skall man kolla oljenivån med motorn påMen motorn avslagen så rinner oljan tillbaka till oljetråget.Fyller du för mycket så är det nästan lika illa som för lite olja:!: Citera
Martti cmc539 May 6, 2011 Author Report May 6, 2011 Nej jag gjorde inte det.Skall kolla nivån med motorn igång. Citera
Recommended Posts