May 6, 201114 yr comment_104241 Hej, bytte olja + filter i lådan, nu får jag inte i väg henne om jag inte gasar mycke.Kan det va att det är för lite olja i lådan eftersom växel inte går i ordentligt?Ska tillägga att jag bara bytte olja i tråget.MVH Martti cmc539
May 6, 201114 yr comment_104243 Jag har råkat ut för liknande, min började funka normalt igen efter lite envishet kombinerat med en massa olja.Se till att det är nog med olja i lådan, nivån ska kollas på rätt sätt.Om jag minns det rätt så ska man göra det med motorn igång, vid "driftstemperatur" och i neutral eller parkeringsläge.Hoppas det löser sig.MVHBjörn
May 6, 201114 yr comment_104249 Du fyllde väll på olja med motorn på tomgång?Växellådan innehåller en oljepump som fyller upp momentomvandlaren som bara den rymmer lätt 5 liter.Därför skall man kolla oljenivån med motorn påMen motorn avslagen så rinner oljan tillbaka till oljetråget.Fyller du för mycket så är det nästan lika illa som för lite olja:!: