Beijar May 13, 2011 Report May 13, 2011 Köpte en km/h mätartavla idag på Exclusive Cars, men är det någon som har en länk till en bra instruktion för att byta/installera den? Lite fundersam på hur man får ut instrumentet osv.. Citera
Daniel Linde May 13, 2011 Report May 13, 2011 Jag har bytt till mätare i KMH!Det är enkelt! Ta god tid på dig bara!Så här gjorde jag:1. Ta kort på hur mätarna står! Vid avstängd tändning, med motorn igång(kall).2. Ta loss panelen! Den sitter med tre klipps. Dra försiktigt utåt!3. Skruva loss skruvarna. Ta loss mätarhuset4. Mätarhuset är anslutet via 1st kabel. Ta loss den!5. Skruva bort plasten som är över mätarhuset.6. Använd en gaffel för att plutta ut mätarna som sitter på "nålar".7. Pilla försiktigt bort orginal tavlan(en stor hel tavla) den är limmad mot botten.8. Lägg dit den nya tavlan(limma om du vill, min fastnade bra i gamla limmet).9. Sätt dit mätarna ungefär som de satt innan i vilo läge.10. Sätt i kabeln till mätarhuset. Slå på tändingen!11. Jämför hur de står i avstängt läge/motorn på nu mot för tidigare.12. Justera om det behövs(fick göra det en 10-15 gånger själv innan det blev perfekt)13. Montera tillbaka allt.14. Ut o bränn gummi!Det finns fler sätt men så här gjorde jag med gott resultat. Citera
Beijar October 3, 2011 Author Report October 3, 2011 ..och nu har jag äntligen gjort det också Lite pilligt var det allt.. och nervöst när man ska få bort nålarna. Varvräknarens nål satt som berget.. Citera
Daniel Linde October 8, 2011 Report October 8, 2011 Vilken tur att det blev kanon då!Alltid lika skönt när man klarat av någonting själv Citera
Recommended Posts