Jump to content

Gnissel


Nellos

Recommended Posts

Hejsan finns det någon kunnig här som vet varför det gnisslar från Höger sida på en 66:A cab , kan det vara lite rundsmörjning bara ?

Ock en annan sak när jag kommer upp i 70-80 km i tim så får jag först vibration i Ratten ock sedan känns det som om hela framvagnen eller rättare sagt karossen ovan frfamvagnen vibrerar på något konstigt sätt , försvinner om jag ökar hastigheten .

Ock en annan sak , vid häftigt Gaspådrag så kan hon ryka svart ,!

Tackar för en bra sida ock mycket kunnigt Ponnyfolk .

Ha en fin dag alla Hälsningar Håkan (Ponnyägare 2:a året )

Link to comment
Share on other sites

Hejsan Ulf tack för ditt svar : Fråga 3 Misstänkte väl det att det har med för mycket bränsle att göra , men har inte hittat så mycket justerskruvar på förgasaren ,original 2 port (289:a ) .

Fråga 2 Däck nybalanserade , kan det vara en skev fälg Kanske ,?

Fråga 1 Nya bromsar , om man säger så här , om jag står framför bilen , ock häver mig på vänster sida så den gungar upp ock ner då kommer detta gnissel .!

Tack för din tid .

Link to comment
Share on other sites

Hejsan Ulf tack för ditt svar : Fråga 3 Misstänkte väl det att det har med för mycket bränsle att göra , men har inte hittat så mycket justerskruvar på förgasaren ,original 2 port (289:a ) .

Fråga 2 Däck nybalanserade , kan det vara en skev fälg Kanske ,?

Fråga 1 Nya bromsar , om man säger så här , om jag står framför bilen , ock häver mig på vänster sida så den gungar upp ock ner då kommer detta gnissel .!

Tack för din tid .

Be en kompis gunga bilen på vänster sida och försök att lokalisera ljudet i hjulhuset. Det sitter 2 st justerskruvar på framsidan av förgasarens fot. Minns dock inte helt hundra på hur man går tillväga vid justering.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Troligen bärarms gnisell, (övre) mycket vanligt på äldre

Mustanger, har haft detta på ett flertal.

Förgasare, justering finns beskrivet i tidigare inlägg, (sökfunktion FORUM)

Skruva in skruvar i botten, innan du skruvar, memorera antal varv vid inskruvning,

för att veta var dom stod från början.

Efter inskruvning, skruva ut 1½-2 varv på båda, starta och låt motorn gå varm,

skruva in vänster skruv sakta tills motorn går ojämt, skruva ut tills den går jämt,

gör samma på höger.

Ett råd är, när motorn går jämt så skruva ut skruven ett kvarts extra varv, detta

för att du skall slippa onödiga svärord vid kall start.

Link to comment
Share on other sites

Grabbar, svart rök vid gaspådrag har inget med tomgångsjusteringen att göra utan munstyckenstorlek,

sliten förgasare, flottörinställning eller power valve. Kan vara en kombination av en eller flera orsaker.

Skulle nog renovera förgasaren eller skaffa en ny.

Mvh Bosse CMC 342

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...