Jump to content

Elfel, blinkersrelaterat?


1970ht

Recommended Posts

Hej min mustang drar ur batteriet på nån vecka (finns inga slutsteg eller stereo) och så lyser blinkersindikering i instrumentet på högersidan konstant, alla lampor funkar på bilen, men man hör hur relät tickar segare vid högerblinkning, man kan även se att höger framskärmblinkisglaset ser lite svart ut som om det vart för stark lampa i.

värst av all, texten "oil pressure" i instrumentet har börjat smälta,,,

Jag vet inte var jag ska börja leta, tacksam för tips.

tex vad ska det va för wattal på blinkerslampan fram?

Ny på mustang som sagt, ska alla lysen blinka när man blinkar tex vänster, dvs alla tre baklampor, sidomarkeringen bak och framskärsblinkisen?

Mvh Johnny

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Du har säkert någon lampa som kortsluter, plocka ur en i taget och kontrolera att det, dels

är rätt lampa och att det inte botten knappar i lamphålare ligger mot jord, ganska vanligt.

Sidomarkeringar fram,bak skall blinka, denna funktion har tagits från b.l.a. Cougar 1970,

tyvärr förbryllar det många, men det är rätt, det skall blinka vart annan gång, alltså först

blik fram-bak, sedan blink sidomarkering och så håller det på.

Lampor som går bra att använda är till blink bromsljus är 21/5w 12V alla andra lampor är

av tvåpolstyp, ven de med enkeltråd, sätter du i en enkelpolig lampa blr det kortis direkt.

Att lamp plasten på instrument börjar att smälta beror på att det är för stark Watt på

lampan, detta är inte heller något ovanligt, troligen någon som satt i fel typ

watt, smältfelet förekommer på alla årsmodeller vanligast på 60-70 talare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...