Jump to content

Magnus i Stockholm


Recommended Posts

Jag är inte direkt ny i kretsarna längre men har inte varit aktiv på forumet på väldigt länge, så nu börjar jag på ny kula och presenterar mig lite.

Ända sedan jag var 10-11år ( är idag 28 ) har jag varit galet förtjust i Mustang mellan 1965-1970. Jag bestämde tidigt att första bilen måste bli en Mustang från de åren. Efter flera långa sommarjobb, en mopedförsäljning och flitigt sparande räckte till slut pengarna till en Mustang.

2001 dagen efter jag tagit körkort som 18-åring köpte jag min Mustang, en svensksåld hardtop från 1965. Priset slutade 20.000:- under det ägaren begärde eftersom ingen annan spekulant verkade vilja köpa bilen. Den hade stått ute 2år och rostat igenom golv och hade mögel i golvmattan. Motor, låda, bakaxel, fjädrar, stötdämpare och bussningarna var slut, men bilen gick att köra.

Det första jag gjorde var att byta ut det dåliga golvet, sedan har jag tagit bit efter bit i den takt ekonomin och tiden tillåtit. Idag är det i princip en hellackering och byte av elsystem kvar, sedan är den tip top.

Jag blir bara mer och mer förtjust i bilen och tycker det är roligare och roligare ju mer jag renoverar och använder bilen. Den här hobbyn är oslagbar!

Hoppas vi ses ute på vägarna! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...