Jump to content

Featured Replies

comment_105723

Ska man stsa på 10.6 eller 9.5 i komp på en cl2v motor med standard topparna? Har kollat lite på Keith Black kolvarna 149 o 177 verkar riktigt prisvärda, är sugen på 10.6 så klart men har samtidigt läst på amerikanska forum att open chambertopparna har lätt för detonation, vill kunna köra på 95 oktan då kvaliten på 98 ät rätt osäker på "bya"pumpen. Någon som har erfarenhet?

comment_105918

Nu vet jag inte om du redan hunnit beställa kolvar, men jag körde med lite över (uträknat statisk) 10.2 i komp med ett par portade och moddade 2V-toppar. Körde iofs på 98 oktan, men varken jag eller kompisen med bra motoröra kunde höra ens tillstymmelse till spikningar.. Så kör på 10.6-kolvar, skulle du få problem så får du ju en bra anledning att köpa värre kam.. ;)

Mvh Herman

• Author
comment_105920

Blev 9.5 kolvar till slut, har bara 95 på byapumpen så vill vara säker på att det funkar, var rekomenderat 9:1 eller mer enligt kamtillverkaren så jag tror det blir bra, orginalkolvarna/ringarna har gjort sitt då den börjat ryka lite i överkant så jag tror nog att det kommer bli en märkbar skillnad. Tack ändå!