Mika Siren July 23, 2011 Report Share July 23, 2011 tjenare alla musse lovers.Jag är en glad ägare av en GT 2001.Var ute o körde som vanligt o plötsligt så började check engine lampan lysa.Shit pommfritt tänkte jag och läste av bilen med en felkods avläsare.Domen lyder som följande Felkod P0442 dvs evap small leak detected.Ok kollade i gör det självhandboken och där står det att det har hänt nåt med avdunstningsenheten.Jag bytte soppa filtret för ca 3veckor sen utan problem.Kan det ha nånting med bytet av soppafiltret att göra?Så min fråga till er som vet är i vilken ända ska jag börja med felsökningen på kärran?En liten läcka nånstans?Lycka till känner jag spontant.Hoppas på en massa bra tips från er. Mvh mika. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badmanners July 23, 2011 Report Share July 23, 2011 Har du spännt tanklocket? Kan vara så enkelt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mika Siren July 23, 2011 Author Report Share July 23, 2011 Kollade nyss tanklocket den sitter som den ska.Men o andra sidan så har vi nyligen tankat igen efter det att lampan började lysa.Lyfte av batteripolen idag efter felsökningen så nu lyser inte lampan.Så nu får nästa tur med kärran visa om det är ett återkommande fel.Tack för tipset badmanners Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts