Jump to content

Musse inport! (Buller mm.)


Filip_82

Recommended Posts

jag har nu inporterat en musse från USA Och undrar nu vad det är med positionsljusen som jag hört personer prata om? Och vart kan jag köpa tilfälliga blinkers bak (de kräver ju det vid kontrollbes......

Samt räcker det med att lägga till en innsats i avgassystemet vid bullertestet eller måste man på med extra ljuddämpare?

Ringer man till bilprovningen får man bara olika svar för var gång man ringer så jag tänkte att någon här kanske vet!!!!!

Jo en sak till! Godkänner kontrollbes... backspeglar med blinkers i? Tänkte sätta på de istället för de fula pluttarna på sidan! :shock:

Det är en -02 GT

Uppskattar ert svar!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Många ideer men inget riktigt svar!! Det måste ju vara någon här som har inporterat från USA,, Kan inte den personen berätta hur han/hon har gjort för att få godkänt på alla dessa punkter!

*Vad som räcker att göra vid bullertest (Räcker det med insatts eller måsta man på med extra ljuddämpare)

*Blinkers fram/bak

*positionsljus

:?:

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Har du frågat de statliga instanserna?

Vägverket och bilprovningen.

Dom hjälpte mig när jag frågat.

Något ska dom ju göra för våra skattepengar! ;)

Link to comment
Share on other sites

Haha,, ja jag har frågat de statliga instanserna men de ger mig bara olika svar för var gång :cry:

Jag tror inte de har så stor koll på alla regler,mm

Ärligt så tror jag att vi vet mer än dem! 8)

Vad jag har kommit på är att det är olika beroende på vart man regbes.......Samt om gubben som besiktar är grinig eller glad!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...