May 19, 200420 yr comment_6468 fråga har du ac på för då skall en fläkt gå hela tidendet andra tyder på ett urtrampnings lager elller lamellaxel lager som är dåligt lammelaxel lagret kan det gå med smörjning men i vilket fall som helst måste du riva ner växellådan
May 20, 200420 yr comment_6487 du har en box som sitter på fästet till expansions tanken står du framifrån sitter den till vä en bit ner på fästet en svart box det är en fan control module det kan va den det är fel på då får du inga fel meddelande om du bor i sthlm kan du komma ut till mig och prova en sådan för jag har en sån på en bil :wink:
May 23, 200420 yr comment_6539 kanske termostaten som e öppen hela tiden? byta till en ny så kanske tempen ökar lite, gjorde det på en kompis nissan 200sx och då försvan hans temp probs.
May 29, 200420 yr comment_6770 Till att börja med byter man inte bara delar utan en seriös felsökningvarför tar du inte kontakt med en riktig bilverkstad med en bil elektriker det kan vara en massa fel utom termostaten ditt fel är endast elektronisktoch inte mekaniskt tror i allafall jag kolla om det inte finns någon i din närhet som har en likadan bil som dig som du kan prova dennes control fan module det kan även vara thermo kontakten det är fel på men en riktig bil elektriker hitta snabbt felet lycka till och du ta hjälp av proffs annars kan det bli dyrt det är lika farligt att motorn går kallt som varmt :wink:
May 30, 200420 yr comment_6775 det låter bra du sa att klintan inte hadde delar men kunde dom ej beställaoch har du provat med ford för här i sthlm har jag köpt konstiga usa ford delar och då har dom beställt hem
May 30, 200420 yr comment_6777 en som du kan nog beställa grejjer ifrån, om han inte har det på hyllan så e det persåkers speedshop i hammarbyhamnen.. jävligt hjälpsam, kan va lite dyr men oftast billigare än ford. (av erfarenhet)