björn andersson July 31, 2011 Report July 31, 2011 Hej Jag håller på att renovera min 66 cab efter många år i garaget. Jag undrar om detta är en del som skall vara monterad på bilen. Jag har försökt se om den skall sitta under instrument panelen och eventuellt hålla hastighetsmätar wiren.Den är ca 15 cm lång och jag har 8 st plåt skruvar till den.hoppas på hjälp.Björn Citera
björn andersson August 1, 2011 Author Report August 1, 2011 Tack Mats. Du har ju plockat ned din i molekyler så du borde ha koll. Det kan var så att den kommer från en gammal Bmw 528-77 som jag hade för många år sedan.Björn Citera
mnilsson August 1, 2011 Report August 1, 2011 Ja, åtta skruvar i en plåtkonsol av den storleken verkar vara mer tyskt än amerikanskt ;-)//Mats Citera
bj0rne August 2, 2011 Report August 2, 2011 Jag tycker det ser ut som fästet för reservhjulet på en tidig Musse... men jag kan lura mig på storleken...Kolla punkt 3 http://www.svs.com/zim/mustang/64body.html Citera
björn andersson August 3, 2011 Author Report August 3, 2011 Den är mycket lik fästet för reservhjulet. Jag har bytt reservhjuls baljorna så den blev inte åter monterad då. Jag skall prova hur fäst bulten till reservhjulet passar i hålet och om den passar är väl saken utredd . Den skall väl vara punktsvetsad och inte skruvad. Någon som vet.Björn Citera
bj0rne August 9, 2011 Report August 9, 2011 Det stämmer att den ska vara svetsad, det är nog hål från punktsvetsborret som syns. Citera
Recommended Posts