sopåkaren August 14, 2011 Report Share August 14, 2011 vippaxeln på cyl.cank 1-4, har skurit på några vippor, den andra är ok, men sliten.. motorn är helrenoverad, med undantag av dessa axlar.. ( dom verkade ok...). motorn gick bra, men "skramlade" på tomgång efter ett par mils körning.Om jag startade den efter 2-3 min, var det tyst , men återkom efter ett tag.jag kör med 50 olja i motorn.nån som råkat ut för nåt liknande på FE-motorerna?finns någon som har kompletta vippaxlar till salu? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC-49 August 14, 2011 Report Share August 14, 2011 Då har du kanske fått stopp i oljekanalerna till vipparmsaxlarna....... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
sopåkaren August 14, 2011 Author Report Share August 14, 2011 nä du, jag har kört oljepumpen med skruvdragaren, och båda kanalerna ger fullt tryck ( jag satte i tryckgivare i hålet ). Antagligen har det varit stopp i axeln.. Men jag behöver nya... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
68gt390 September 14, 2011 Report Share September 14, 2011 Bultarna du drar bryggan med är olika, de som sitter där oljekanalerna går har en midja för oljan, axlarna skall också vara åt ett visst håll, det kanske du redan visste... men ifall att...Vipparmar och axlar finns på hansen racing eller norrlands custom. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.