Maxax September 12, 2011 Report September 12, 2011 Hej,Jag köpte min första Mustang häromdagen och visste redan när jag köpte den att ena cab-kolven läcker. Jag tänkte att det kan jag byta på sikt men jag tycker den läcker väldigt mycket och jag har inget lust att åka och droppa olja nästa sommar.Så frågan är: vem är bra på cab-reparationer i Östergötland, någon som vet?En annan fråga: vad för olja ska jag fylla på med?/MaxaxEdit: Kanske är såpass enkelt att byta kolven själv så att till och med jag klarar det... Får ta en titt på det i vinter.Ska tydligen fyllas med ATF-olja har jag hört. /Maxax Citera
d.nilsson September 14, 2011 Report September 14, 2011 Spontan tanke bara. Läcker kolven så har ju oljan tagit vägen någonstans. Så kortsiktigt lösa problemet med att fylla på skulle ju kunna ge mer jobb längre fram. Citera
Maxax September 14, 2011 Author Report September 14, 2011 Oljan rinner neråt och ut så det gör väl ingen direkt skada på bilen, möjligtvis på miljön./Maxax Citera
CMC-49 September 15, 2011 Report September 15, 2011 Rinner längs golvet och mattan lär suga upp den, inte kul med olja i mattan eller........ Citera
Maxax September 15, 2011 Author Report September 15, 2011 Jag ser det som rostskydd... Nej, skämt åsido, kolven ska bytas men det blir några mil till innan vinterförvaring och byte om det är rätt väder./Maxax Citera
hotrod1 September 18, 2011 Report September 18, 2011 inga större problem att byta kolv själv gäller bara att fylla på med rätt olja annars förstör du packboxarna(röd eller ljusbrun)och vara nog vid luftningen så du inte spränger kolvar eller motorn Citera
Recommended Posts