Qenth May 23, 2004 Report May 23, 2004 Tillhör det vanligheten, att man noll-ställer mätaren, efter en helrenoverad motor ?? :|Vilket bör man göra ? Citera
Ronnie S May 24, 2004 Report May 24, 2004 Svår fråga. Jag skulle inte nollställa mätaren, inte ens efter en renovering av hela bilen. Mätarställningen är ju så att säga en del av bilens historik. Citera
Fredrik fd 863 May 24, 2004 Report May 24, 2004 Får nog hålla med Ronnie, den är ju i och för sig orelevant eftersom den kan vara utbytt eller nollad innan. Men lite kul är det om den inte är rörd alls även om den visar en väldig massa mil./ Fredrik Citera
Qenth May 24, 2004 Author Report May 24, 2004 Tack för svaren, kommer inte noll-ställa min mätare, bland annat för att den bara visar 754 mil, har förmodligen slagit runt många gånger. Som jag kan se, räknar den bara upp till 9999mil, sen börjar den om?Dels vågar jag inte röra den, den fungerade för cirka 11-12 år sedan och jag hoppas den kommer fungera när det blir dags igen. Ut och glid med era bilar, en vacker dag kommer jag också glidande! Citera
Recommended Posts