Jump to content

Vortech v3 kompressor


Impa

Recommended Posts

Tyckte den såg grymt smutt ut. Sitter lite diskretare än andra jag sett, både på gott o ont. Fördelen är kanske att besiktningsmannen "missar" den.

Nä, besiktningen missar den inte ! Inte heller andra besökare på stationen, den låter nämligen en del :-) När jag besiktade med kompressorn på (2008 ) så kämpade personalen med att avgöra om det var orginal eller inte. Dessutom kom en kund fram å tittade på kompressorn, skrattade å sa: "jag säger inget" sen gick han.

Nåväl, bilen blev till slut godkänd med orden "hellre fria än fälla" eftersom dom inte kunde avgöra om kompressorn var orginal eller inte och kanske trodde dom en smula på mig när jag sa att det var orginal :-) Vid andra besiktningen tog jag av kompressorn och satte på orginalspridare, tar ca 2 tim, besikade utan anmärkning. Åkte hem, skruvade så småningom på kompressorn, vilket tog ca 3 tim och gasade på som vanligt.

Det var just detta enkla förfarande vid besiktning som gjorde att jag valde Vortech v3 kitet, så jag kan verkligen rekommendera detta. Dessutom går bilen förvånandsvärt bra och lämnar många snopna blickar efter sig vid rödljusen !

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...