Peddan October 20, 2011 Report October 20, 2011 Hej, jag har ju 17 tums original GT fälgar på min nyinköpta musse GT-05 Coupe, funderar på att uppgradera till minst 18 tum, passar "alla" original mustang hjul från 05-09 på min bil eller skiljer det i ET eller annat? Vill helst ha Shelby eller bullit hjul.Något att tänka på?MVH Peter Citera
604 October 20, 2011 Report October 20, 2011 Alla org.hjul passar från 05-09, andra eftermarknadsfäljar typ de du nämner passar också även om de inte har exakt smma inpressning (ET) ofta är dessa bredare och har lägre ET, vilket gör att fälgen kommer längre ut mot skärmkanten bra? dåligt? en smaksak.En bak fälg med 10" bredd ska helst ej ha ET under 35, då finns risk att den rubbar i skärmkanten beroende lite på vad du kör på för däck.dimmvh Citera
Peddan October 20, 2011 Author Report October 20, 2011 Ok tack för infon, lite konstigt dock att en del fälgar på "mustangperformance.se" tex en gt 500 kopia fälg bara passar 05-07?Jag har nämligen 18 tums original fälgar från en -08 på gång och har inte möjlighet att prova före köp:-) Citera
Peddan October 29, 2011 Author Report October 29, 2011 604: de passade perfekt!Numer rulllar Mussen på polerade/kromade 18 tums Bullitfälgar. Passar bilen perfekt tycker jag då de är mer retro:-)MVH Peter Citera
Zolid November 1, 2011 Report November 1, 2011 Lite sen kommentar men kan ju ev vara intressant för någon.Är det samma bultmönster 5x114.3 så ska det alltid gå, något man ska kontrollera efter köp av fälgar som har rätt bultmönster men som inte egentligen är gjorda för en mustang är att dom sitter helt centrerat. Det kan behöva köpas till en plastring för att fylla ut annars kan du få konstigheter som vibbrationer likt att hjulen inte är balanserade. Däck kommer ju dock troligen inte vara rätt om man köpt fälgar från t.ex. en japsare, men man kan du ju köpa efter behag varifrån du vill, du får bara räkna på att rullomkrets blir +- 5%. Att ligga nära +5% bak är rätt snyggt tycker jag då bilen får lite frammåtlutning. Själv kör jag på 18x8.5 / 18x9.5 et38 som suttit på nån mr2 (hjulen sitter 7 mm längre ut än orginal som har et45, dock är detta för mig önskvärt och snyggt!) Men sen går min smak ju isär med många andra mustangägare som kör krom 20". Citera
nafets November 1, 2011 Report November 1, 2011 Lite sen kommentar men kan ju ev vara intressant för någon.Är det samma bultmönster 5x113.4 så ska det alltid gå, något man ska kontrollera efter köp av fälgar som har rätt bultmönster men som inte egentligen är gjorda för en mustang är att dom sitter helt centrerat. Det kan behöva köpas till en plastring för att fylla ut annars kan du få konstigheter som vibbrationer likt att hjulen inte är balanserade. Däck kommer ju dock troligen inte vara rätt om man köpt fälgar från t.ex. en japsare, men man kan du ju köpa efter behag varifrån du vill, du får bara räkna på att rullomkrets blir +- 5%. Att ligga nära +5% bak är rätt snyggt tycker jag då bilen får lite frammåtlutning. Själv kör jag på 18x8.5 / 18x9.5 et38 som suttit på nån mr2 (hjulen sitter 7 mm längre ut än orginal som har et45, dock är detta för mig önskvärt och snyggt!) Men sen går min smak ju isär med många andra mustangägare som kör krom 20".Du skrev säkert fel bara, för det är väl 5x114,3 Citera
Zolid November 2, 2011 Report November 2, 2011 Helt ritkigt, jag korrigerade inlägget. sry, tack Citera
Recommended Posts