Jump to content

Featured Replies

comment_109209

Finns en post på forumet som beskriver detta ganska tydligt med bild och allt. Sök på automatchoke tex...

Det handlar annars om att luft tas från lyftrenare/förgasare och leds ned till en värmekammare på höger grenrör via ett rör och gummislang. På frånsidan av värmekammaren sitter ett rör som går upp till huset på automatchoken och värmer bimetallfjädern som drar upp chokespjället. Denna ände är gängad (tror man får sätta dit en klämring själv som finns med i rep.satsen.

Skillnaden mellan en 260 med 2v och den 4v som beskrivs i den posten (om jag minns rätt) är att den sugande gummislangen sitter på en lödd "pip" på undersidan av luftrenaren, jmfrt med ett massingsrör direkt på förgasaren (4V).

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...