Jump to content

Featured Replies

comment_109158

Jag har inte testat men det verkar som om alla bilar sålda i japan har en fartbegränsning på 180 km/h. Min 95:a GT är nysåld i japan så den bör ju vara fartbegränsad i så fall, någon som vet hur man får bort begränsningen om det är så? Vet att en Dodge Neon sport jag hade som var importerad från californien hade både fartbegränsning (~190 km/h) och varvtalsbegränsning, vet inte om det är så i flera stater i USA?

Micke

• Author
comment_109240
Antingen ska du hitta någon som "chippar" den. Eller så får du göra som så många andra här, beställa exempelvis en SCT Xcal 3 och en custom tune från brenspeed, torq eller någon annan.

Det är väl rätt begränsat till en 95:a med EEC-IV, från -96 är det ju enklare. Har sett att det finns till EEC-IV nånstans, får leta lite. Vore ju annars bra om man kunde ladda en originalmjukvara utan hastighetsbegränsningen.

Micke

• Author
comment_109263
Du kanske ska testa om den är begränsad innan du börjar beställa en massa grejer...

Man får hålla ner gasen lääänge på en orginal Gt för att komma upp i 200 btw

Ja, det lär ju gå betydligt fortare att komma upp i fart med din :) ! Hamnar man på autobahn kan det ju vara roligt att komma upp i mer än 180, det ska den ju klara utan problem även om den är original.

Fartbegränsad är den säkert, det är tydligen lag i japan att bilarna inte får gå fortare än 180.

Micke

comment_109272
Du kanske ska testa om den är begränsad innan du börjar beställa en massa grejer...

Man får hålla ner gasen lääänge på en orginal Gt för att komma upp i 200 btw

ääääh snack....kolla mitt klipp i min tråd på youtube får du se hur lång tid det till 200....i en vanlig GT...inte i en freddans monster musse. :)

Att batterilampan blinkar var att jag fipplat med generatorn och inte dragit åt skruven med rätt moment :)

Ändrade %s av %s (%s)
länk

comment_109315
ääääh snack....kolla mitt klipp i min tråd på youtube får du se hur lång tid det till 200....i en vanlig GT...inte i en freddans monster musse. :)

Att batterilampan blinkar var att jag fipplat med generatorn och inte dragit åt skruven med rätt moment :)

0-100 blev 6 sekunder och 0-200 blev 23 sekunder. Kunde inte låta bli att *klocka* dig. :)