November 3, 201113 yr comment_109258 Tjena, inte varit medlem så länge på detta eminenta forum, men lägger upp en tråd på vad jag pysslar med i garaget. Lägger ev en liten text till bilderna som kommer upp.
November 19, 201113 yr Author comment_109778 Dåså va växellådan på plats, Bilen startad och tändning ställd... allt funkar fint... känns gott att ha renoverat själv men med tips och råd från forumet.
December 9, 201113 yr Author comment_110260 Då har det inhandlats en ny förgasare... Lämnar Edelbrock 650 och satsar på en Holley 800dp spreadbore.
December 9, 201113 yr Author comment_110265 Tack tack! Det Sitter en "måttligt" trimmad 351 Cleveland under huven.
December 9, 201113 yr comment_110270 Holley är en mycket trevlig förgasare, men är inte 800 dp o. ta i lite?
December 9, 201113 yr Author comment_110285 Holley är en mycket trevlig förgasare, men är inte 800 dp o. ta i lite?Det tvistar de lärde om, Har duktigt portade toppar så lite extra flöde gör nog gott även om en 750 säkert hade räckt! Kom över denna fugge för under tusenlappen, och köpte ett renoveringskit för en femhundring.
January 20, 201213 yr Author comment_111321 [ATTACH=CONFIG]18187[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]18188[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]18189[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]18190[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]18191[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]18192[/ATTACH]Tänkte förklara bilderna lite då det inte gick att göra som thumbnailsGjorde om mina fjädersäten som det rekomenderades från andra forummedlemmar. Detta är resultatet.Bild1: nya axeln som jag fräste ner i båda ändarBild2: här syns borrmallen som jag svarvade till och pressade i den gamla gummibussnings hylsanBild3: som bild 2 fast annan vy på borrmallen Bild4: det nya lagerhuset som jag svarvade till och satte lager i, satte även i en smörjnippel.bild5: Sidan på lagerhuset samt hur jag låste lager och axel! körnslagen är egentligen överkurs då jag svarvade säten till lagrena, dom kommer inte längre in. När jag senare tillverkade passagerarsidan så finns inga körnslag då det inte är nödvändigt, Låsring sitter på båda sidor av axel som låser både lager och axelBild6: svarvade hylsan i 2 steg så det inte tog emot den lilla knölen som finns präglad i fjädersätet
January 24, 201213 yr Author comment_111431 Lite nytt. Sänkfjäder VS gammal fjäder. Och bild när jag monterat dit det, Där syns även dom nytillverkade fjädersätena.Handlade från VP Autoparts, snabb leverans och bra tillmötesgående.
January 24, 201213 yr Author comment_111467 Snyggt jobbat Peter! Har du test kört?Tjena och tack! Man behöver en klapp ibland Nix har Inte testkört än! Gjorde shelbysänkningen i samma veva och sen ska dom renoverade bromsoken dit .. Sen ska bilen ner på marken igen! Hoppas iof på att hitta en annan utv till bakaxeln också
January 31, 201213 yr comment_111609 När man såg de filmerna blev man ju inte farligt sugen på att få komma ut igen till våren :-)
January 31, 201213 yr Author comment_111630 När man såg de filmerna blev man ju inte farligt sugen på att få komma ut igen till våren :-)Håller fullständigt med dig
February 11, 201213 yr Author comment_111916 Idag har jag fått ner bilen på hjulen igen! Sänkningen blev bra, resultatet av en shelbysänkning, 1" kortare fjädrar och Gabrieldämpare.Tillverkade nya nedre fjädersäten som i det totala måttet gjorde att bilen blev lite högre. Men jag är nöjd, bilen sjönk ihop ca 40mm.
February 12, 201213 yr Author comment_111959 Herr MSD och Mr Mallory har fått helt egen spänning. 12 volt mot tidigare utmanaren 9 volt. Monterade helt sonika ett relä som jag hade liggandes.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.