Jump to content

69 HT Rullande förbättringsarbete.


PeterF

Recommended Posts

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ser ju bra, blir bara bättre å bättre. Kommer samtidigt bara gå fortare å fortare.. :D trots ch..a orange färg... ;)

Har inte haft några funderingar på alutoppar?

mvh Johan

Jodå. Tanken har vandrat åt alutoppar några ggr. Fast det blev lite annat prioriterat.... (lätt hänt) :) nu är man ju jäkligt uppstarts sugen :)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jodå. Tanken har vandrat åt alutoppar några ggr. Fast det blev lite annat prioriterat.... (lätt hänt) :) nu är man ju jäkligt uppstarts sugen :)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Du måste ju ha nått att göra nästa gång du river motorn för att få mer snurr i den. :D

Link to comment
Share on other sites

Du måste ju ha nått att göra nästa gång du river motorn för att få mer snurr i den. :D

Haha.... jo det blir ju alltid nåt nytt man vill göra :) är riktigt sugen på att bygga en ny c4 igen.... :)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Haha.... jo det blir ju alltid nåt nytt man vill göra :) är riktigt sugen på att bygga en ny c4 igen.... :)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Hehe, konstigt att man aldrig känner sig nöjd å klar... Sj så blir det lite allmän översyn.. och så ska jag försöka få på skivbroms kittet som jag liggandes..

Link to comment
Share on other sites

Hehe, konstigt att man aldrig känner sig nöjd å klar... Sj så blir det lite allmän översyn.. och så ska jag försöka få på skivbroms kittet som jag liggandes..

Skivbroms är trevligt! Ska du montera runtom, el bara fram?

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Blir skivbroms fram. Får duga med trummor bak.

Jo, det blir stor skillnad! Jag använde en Mercury monarch årsm 75 som donator till i princip hela min framvagn, även servostyrningen.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Prov körning i år?? :D

Vad har du för förhoppningar att få ut ur motorn nu?

Under mina yngre bil år när det skruvades en del Opel så tyckte jag mig efter några motorer att momenten kan jag ju huvudet, men drog vevstaksbultarna med ramöverfallens moment.... gick inge bra... :cool:

/Johan

Link to comment
Share on other sites

Prov körning i år?? :D

Vad har du för förhoppningar att få ut ur motorn nu?

Under mina yngre bil år när det skruvades en del Opel så tyckte jag mig efter några motorer att momenten kan jag ju huvudet, men drog vevstaksbultarna med ramöverfallens moment.... gick inge bra... :cool:

/Johan

Vädret får bestämma provkörningen :) rent teoretiskt så bör jag hamna runt 500hk med nya kammen... vore ju kul ;)

Dessa moment... man får kolla både en o tre ggr... lätt hänt att nåt går av annars :)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Runt 500 är riktigt kul, ser fram emot uppstarten.:P

Hoppas på en liten filmsnutt.;)

Japp... detta ska bli både kul och intressant. Extreme energy kammarna från compcams ska tydligen ge riktigt bra med pulver. Jag ska givetvis filma uppstarten :)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...