PeterF August 16, 2014 Author Report August 16, 2014 Det vet jag inte.Jag tippar på att det inte spelar så stor roll eftersom det är lite självjusterande.FMX har ju 6st drev och märkte inte något av sånt.FMX designen var helt överlägset C4 på just drev och kvalitet...Mycket synd inte Ford tog med sig goda erfarenheter till C4 utvecklingenHelt omöjligt att slita ut den.[ATTACH=CONFIG]31814[/ATTACH]Har nämligen en bekant som rasade en 6 drevad planet till c4. Minns inte exakt var han köpte den. Men det var over seas iaf. När jag lämnade den till mätnissen på jobbet så visade det sig att dreven satt inte på samma plats. Det skiljde ett par tiondelar mellan högsta och lägsta infästning, och iom den så red ju hela planeten på de drev som satt längst ut. Så slutsatsen bör ju vara att ju fler drev desto större bör ju kraven vara på tillverkaren. Om man nu inte sätter sig och mäter upp pkaneten själv innan montering Citera
PeterF August 16, 2014 Author Report August 16, 2014 Jag kollade upp möjligheten att bygga en själv eller åtminstone beställa delarna från U.S och låta vår lokala exert peta ihop den men det var knappt lönsamt mot att köpa lådan komplett. Den är specad till 1000HP, de hade även en enklare version för 750 men jag tog den stora ifall motorbygget någon dag skulle skena ur mer...http://www.performanceautomatic.com/products/ford-racing-transmissions/c4-transmissions/c4-super-comp-transmission.htmlDen fullkomligt slår i växlarna och man sköter allt manuellt (reversed). Inget för daily drivern kanske men den är otroligt frän att köra inspirerat med 1ans växel är frikopplad så om man släpper av gasen så kopplar den ur och bilen rullar typ... gasar man lite kopplar den på omedelbart. Känns som att köra en manuell låda utan koppling. Utväxlingen är kalas om i den motor jag har, svårt att få grepp som det är. Går att göra burnout 1, 2 och 3 och jag har 3.50 utv Låter gott. Min låda som sitter på är ungefär sån nu också. Kör manuellt hus på den. Citera
Stefan Johansson August 16, 2014 Report August 16, 2014 För de som ligger upp till 500Hk under så finns en roligare planet som ger en utväxling på 2:92 istället för 2:40 som PA harDen ger en klart piggare start så man slipper ha en hög 4:11 bakaxel.Vilka tillverkar den planeten, och är den 3 eller 6 drev? Citera
PeterF August 25, 2014 Author Report August 25, 2014 Tänkte jag skulle bli lite snabbare i starten. Citera
Jonasm September 23, 2014 Report September 23, 2014 Ska de bli Corvettestuk på Mustangen? Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk Citera
PeterF September 23, 2014 Author Report September 23, 2014 Ska de bli Corvettestuk på Mustangen? Skickat från min GT-I9300 via TapatalkJajjamen... har ju redan chevaröd motor skämtåsido.... markfri gång är det som eftersträvas mest Citera
PeterF November 30, 2014 Author Report November 30, 2014 Nån häst under huvven finns det nog....Nån som har ett bellhouse?, mindre modellen till 157 kuggars flexplatta Citera
Per Berglund November 30, 2014 Report November 30, 2014 De små är klena så köp absolut inte en likadan!Köp en ny från Summit istället det är brutalt mer kött i dom! Citera
Jonasm November 30, 2014 Report November 30, 2014 Så där såg min ut oxå. Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
PeterF December 19, 2014 Author Report December 19, 2014 Julklapp!! TCI Bellhouse landade hemma idag! Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.