Jump to content

69 HT Rullande förbättringsarbete.


PeterF

Recommended Posts

Det vet jag inte.

Jag tippar på att det inte spelar så stor roll eftersom det är lite självjusterande.

FMX har ju 6st drev och märkte inte något av sånt.

FMX designen var helt överlägset C4 på just drev och kvalitet...Mycket synd inte Ford tog med sig goda erfarenheter till C4 utvecklingen

Helt omöjligt att slita ut den.

[ATTACH=CONFIG]31814[/ATTACH]

Har nämligen en bekant som rasade en 6 drevad planet till c4. Minns inte exakt var han köpte den. Men det var over seas iaf. När jag lämnade den till mätnissen på jobbet så visade det sig att dreven satt inte på samma plats. Det skiljde ett par tiondelar mellan högsta och lägsta infästning, och iom den så red ju hela planeten på de drev som satt längst ut. Så slutsatsen bör ju vara att ju fler drev desto större bör ju kraven vara på tillverkaren. Om man nu inte sätter sig och mäter upp pkaneten själv innan montering :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag kollade upp möjligheten att bygga en själv eller åtminstone beställa delarna från U.S och låta vår lokala exert peta ihop den men det var knappt lönsamt mot att köpa lådan komplett. Den är specad till 1000HP, de hade även en enklare version för 750 men jag tog den stora ifall motorbygget någon dag skulle skena ur mer...

http://www.performanceautomatic.com/products/ford-racing-transmissions/c4-transmissions/c4-super-comp-transmission.html

Den fullkomligt slår i växlarna och man sköter allt manuellt (reversed). Inget för daily drivern kanske men den är otroligt frän att köra inspirerat med :) 1ans växel är frikopplad så om man släpper av gasen så kopplar den ur och bilen rullar typ... gasar man lite kopplar den på omedelbart. Känns som att köra en manuell låda utan koppling. :)

Utväxlingen är kalas om i den motor jag har, svårt att få grepp som det är. Går att göra burnout 1, 2 och 3 och jag har 3.50 utv :)

Låter gott. Min låda som sitter på är ungefär sån nu också. Kör manuellt hus på den.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...