Jump to content

2011 manuell växellåda


AktieMusse

Recommended Posts

Är timmar ifrån att betala och skeppa över min 2011 GT med manuell växellåda.

Satt och slösurfa och hittade detta:

http://www.foxnews.com/leisure/2011/08/08/nhtsa-investigating-complaints-about-chinese-made-ford-mustang-transmissions/

Nu blev jag riktigt nervös. Nån som kan lugna mig?

Länken du la ut publicerades 8 Augusti och det är december nu men hör med säljaren för säkerhets skull och fråga om lådan växlar som den ska. Du kan även höra dig för hos Grufman. www.grufmanbil.se Fredde och hans gäng har bra kännedom om nyare mustanger.

Link to comment
Share on other sites

Tja

Ringde Grufman och kollade läget.

Blev informerad om att 2011 GT manuell absolut har en svag länk. Dvs växellådan.

2012 har en uppdaterad version av samma låda medans 2013 har en helt ny manuell låda.

Borde ju med andra ord finnas en anledning till detta.

Ne, fan. Nu får jag tänka om tror jag.

Link to comment
Share on other sites

Tja

Test av bilen görs idag.

Får full rapport senare idag.

Jag vet inte om man ska läsa för mycket och lyssna på allt och alla.

Verkar vara en mycket liten del som haft dessa problem trots allt. runt 26.000 bilar har sålts med manuell låda 2011.

Hade detta varit ett jätteproblem borde det ju vara allmänt känt och funnits en tråd här sen innan, men jag har som sagt aldrig hört talas om det innan.

Även listat ut att din gt-500 har en annan växellåda än vanlig GT, om jag inte har fel.

Tremec TR6060 sitter i din, Getrag Mt-82 (made in china) sitter i GT:n som jag är sugen på.

Helt hemskt att sitta och tänka på detta just nu när säljaren gjort precis allt jag bett om.

Planen är helt enkelt att göra klart dealen idag, men jag vet inte om jag vågar.

Link to comment
Share on other sites

Tja

Ringde Grufman och kollade läget.

Blev informerad om att 2011 GT manuell absolut har en svag länk. Dvs växellådan.

2012 har en uppdaterad version av samma låda medans 2013 har en helt ny manuell låda.

Borde ju med andra ord finnas en anledning till detta.

Ne, fan. Nu får jag tänka om tror jag.

Det förklarar varför Grufmans nyare salu-bilar har aut-låda. Jag hoppas rapporten på bilen är okej. Vore inte så kul att dra sig ur när affären är stort sett klar.

Link to comment
Share on other sites

Tjenna

Kört en liknande firma som kollar ALLT på bilen åt mig.

Ringde en annan firma med och kollade och dom fattade inte vad jag pratade om :)

Dom har sålt en och annan Mustang av nyare modell och hade inte hört talas om detta alls.

Kan vara så att det är den absolut första batchen bilar som lämnade bandet som hade detta problem.

Kanske dags att sluta noja nu och få hit bilen :)

Lite svårt att slappna av bara när man läser sånt här:

http://www.arfc.org/complaints/2011/ford/mustang/power_train/problem.aspx

Link to comment
Share on other sites

Ne, nu har jag nojat klart!

Om jag har sån jäkla otur att växellådan pajar på bilen så köper jag en ny!

Nu väntar jag bara på att få protokollet från inspektionen :)

Köpa en ny bil eller växellåda? :)

Berätta om protokollet när du fått den.

PS. Fyll i uppgifter om dig i din profil så vi vet vem du är + foto på bilen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Fick resultatet nu på inspektionen av bilen.

100p av 100 möjliga är väl ok? :)

Dags att betala och sen ringer jag och bokar transporten till Svedala på måndag.

Blev plötsligt verklighet av detta nu.

Helt okej med 100p. :)

Du får en fin julklapp till dig själv nu.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

sitter just nu i NY på väg hem från en vecka i Florida med en 12:a cabbe med 6:a och automat. En sån j....a sk...t! Längtar roiktigt till min 8:a med manuell låda! Motorn är helt OK men lådan......... Svårt att kännas som 300 kusar.

Förresten vet ni att det går in 4 stora resväskor i en cabbe?

Magnus Widell

Trollhättan

Link to comment
Share on other sites

Tjenna Magnus!

V6 med auto låter sådär, speciellt auto.

Alla är olika men jag får ingen feeling i e bil med auto oavsätt vad det är för bil.

Paddlar likaså. Jag får lite tvspelskänsla över auto.

Manuell tycker jag är mycket roligare, man KÖR bilen då :)

Link to comment
Share on other sites

Tjenna Magnus!

V6 med auto låter sådär, speciellt auto.

Alla är olika men jag får ingen feeling i e bil med auto oavsätt vad det är för bil.

Paddlar likaså. Jag får lite tvspelskänsla över auto.

Manuell tycker jag är mycket roligare, man KÖR bilen då :)

Min gamla mustang hade aut och bruksbilen har aut men INTE nuvarande mustangen. :) Det går bra ändå + man vänjer sig med båda alt av växellåda.

Link to comment
Share on other sites

Min slutsats ang växellådan efter 10h+ efterforskning:

Visade sig att det va den första batchen som haft problem med växellådan och endast 3% av den batchen. Den jag köpt är tillverkad långt efter. Inte ens själva växellådan som va problemet utan vissa komponenter runt omkring.

Så nu vet ni det om ni läser denna tråden. Internet är ett helvete ibland och man ska ta saker med en nypa salt.

Samma låda sitter i BMW M3 så nu vet ni det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...