ollel January 12, 2012 Report January 12, 2012 Min spruckna woodgrainratt va inte snygg, och eftersom jag gillar mahogny, lackad sådan, gjorde jag ett prov:) fick direkt spydiga kommentarer av min sambo att det är ju ingen båt du har!!!! Döm själva Citera
mike85 January 12, 2012 Report January 12, 2012 Frän, å om jag skulle lyssna på min sambo varje gång....... ja ni vet Citera
killian January 12, 2012 Report January 12, 2012 Ja tycker det blev jäkligt bra.Det är ju så när de tycker något -det skiftar som vädret nästa gång tycker hon den är skitfin ;-) Citera
pools January 12, 2012 Report January 12, 2012 Skitfränt!Mahogny Restorer? Vad är det? Är det bara att pensla på och sen lacka, eller måste man putsabort teakoljan först? Det blev som sagt skitbra!Mvh.P-O Citera
MathiasW January 13, 2012 Report January 13, 2012 bra idé, min träratt ser åsså förjäklig ut så detta kanske man skulle göra. Så jag har samma frågor som pools ovan Citera
ollel January 13, 2012 Author Report January 13, 2012 Hej på er.Restorer är typ en bets för främst gammal å grånad mahogny men går även för nytt trä för att få lite mörkare å mera lyster. Jag använde det på nytt trä innan lack, men vet inte hur man gör om det är behandlat tidigara. Jag gjorde om allt, tog bort den spruckna plasten å sen gjorde allt nytt i mahogny. 3ggr bets 10ggr lack. Å i morgon sätter jag dit dom nya fusknitarna:) Citera
pools January 14, 2012 Report January 14, 2012 Hej på er.Restorer är typ en bets för främst gammal å grånad mahogny men går även för nytt trä för att få lite mörkare å mera lyster. Jag använde det på nytt trä innan lack, men vet inte hur man gör om det är behandlat tidigara. Jag gjorde om allt, tog bort den spruckna plasten å sen gjorde allt nytt i mahogny. 3ggr bets 10ggr lack. Å i morgon sätter jag dit dom nya fusknitarna:)Hallå... stop, stop!Nu måste du berätta närmare! Du har alltså fixat nytt trä, till en gammal ratt? OK! Gör gärna ett reportage om detta.Jag tror att det är MÅNGA som skulle vilja göra som du har gjort. Du verkar ha flera bilder av ditt rattprojekt. Lägg utalla bilder, berätta närmare hur du har gjort. Hur t.ex. fräste du ur spåren för rattramen? Hur gjorde du när du sågadeut träbitarna? Hur många blev det? Hur raspade du av kanterna för att få rätt profil på träbitarna, för att passa ramen?Hur passade du in hålen för "fusknitarna" Vad består dom av? ALLT vill vi veta!GÖR ETT REPORTAGE! Vi älskar att läsa såna här saker på forumet! Och andra på andra forum också. Det här är ju skitbra, juhh!:DMvh.P-O Citera
ollel January 15, 2012 Author Report January 15, 2012 Hej.Jag vill tacka för alla positiva å glada kommentarer. Jag kan försöka skriva några rader å lägga in mer bilder om om du tror att det kommer att uppskattas:) Jag å data, allt tar ju hundra år när man ska göra sånt här:), lättare å göra en ratt:)Mvh Olle Citera
pools January 15, 2012 Report January 15, 2012 Vi väntar med spänning! Om du vill ha hjälp med det datortekniska, hör av dej.Jag hjälper gärna till med den här grejjen!Mvh.P-O Citera
Per Berglund January 15, 2012 Report January 15, 2012 Skitsnygg i en båt så din sambo har helt rätt!! Trä i bilar har jag alltid tyckt ser totalt "malplacerat" ut och särskilt i Mustanger.Möjligen gamla öppna sportbilar från 30-talet.Skepp o hoj!!!! Citera
ollel January 15, 2012 Author Report January 15, 2012 Kul:)Är det därför dom gjorde allt i imitation och äkta plast för att det inte skulle vara just trä:) Citera
Recommended Posts