Jump to content

Hjälp,ska det vara till en båt


ollel

Recommended Posts

Min spruckna woodgrainratt va inte snygg, och eftersom jag gillar mahogny, lackad sådan, gjorde jag ett prov:) fick direkt spydiga kommentarer av min sambo att det är ju ingen båt du har!!!! Döm själva

post-5936-144839173022_thumb.jpg

post-5936-144839173038_thumb.jpg

post-5936-144839173051_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej på er.

Restorer är typ en bets för främst gammal å grånad mahogny men går även för nytt trä för att få lite mörkare å mera lyster. Jag använde det på nytt trä innan lack, men vet inte hur man gör om det är behandlat tidigara. Jag gjorde om allt, tog bort den spruckna plasten å sen gjorde allt nytt i mahogny. 3ggr bets 10ggr lack. Å i morgon sätter jag dit dom nya fusknitarna:) post-5936-144839173262_thumb.jpg

post-5936-144839173274_thumb.jpg

post-5936-144839173282_thumb.jpg

post-5936-14483917329_thumb.jpg

post-5936-144839173306_thumb.jpg

post-5936-144839173322_thumb.jpg

post-5936-144839173329_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej på er.

Restorer är typ en bets för främst gammal å grånad mahogny men går även för nytt trä för att få lite mörkare å mera lyster. Jag använde det på nytt trä innan lack, men vet inte hur man gör om det är behandlat tidigara. Jag gjorde om allt, tog bort den spruckna plasten å sen gjorde allt nytt i mahogny. 3ggr bets 10ggr lack. Å i morgon sätter jag dit dom nya fusknitarna:)

Hallå... stop, stop!

Nu måste du berätta närmare! Du har alltså fixat nytt trä, till en gammal ratt? OK! Gör gärna ett reportage om detta.

Jag tror att det är MÅNGA som skulle vilja göra som du har gjort. Du verkar ha flera bilder av ditt rattprojekt. Lägg ut

alla bilder, berätta närmare hur du har gjort. Hur t.ex. fräste du ur spåren för rattramen? Hur gjorde du när du sågade

ut träbitarna? Hur många blev det? Hur raspade du av kanterna för att få rätt profil på träbitarna, för att passa ramen?

Hur passade du in hålen för "fusknitarna" Vad består dom av? ALLT vill vi veta!

GÖR ETT REPORTAGE! Vi älskar att läsa såna här saker på forumet! Och andra på andra forum också. Det här är ju

skitbra, juhh!:D:D

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag vill tacka för alla positiva å glada kommentarer. Jag kan försöka skriva några rader å lägga in mer bilder om om du tror att det kommer att uppskattas:) Jag å data, allt tar ju hundra år när man ska göra sånt här:), lättare å göra en ratt:)

Mvh Olle

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...