Thomas Ladö Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 Tjena,är det 2 liter 80W-90 olja som jag behöver till min bakaxel som inte har diff-broms? Tillsatser och Limited Slip olja är väl bara till till bakaxlar med diff-broms?Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterF Posted February 11, 2012 Report Share Posted February 11, 2012 Tjena,är det 2 liter 80W-90 olja som jag behöver till min bakaxel som inte har diff-broms? Tillsatser och Limited Slip olja är väl bara till till bakaxlar med diff-broms?ThomasMängden vågar jag inte uttala mig om. Däremot funkar det ypperligt med vanlig 80/90 olja i bakaxeln.. I en axel utan diffbroms kan du använda olja med limited slip tillsats, däremot inte tvärtom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted February 11, 2012 Report Share Posted February 11, 2012 Om du köper 2L så räcker det, bara fylla till det är fullt. Problemet är att få ut så mycket som möjligt av den gamla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Ladö Posted February 14, 2012 Author Report Share Posted February 14, 2012 OK, tack!Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts