Jump to content

Mustang cabriolet 1999


Recommended Posts

hej alla.

Då har man införskaffat sig en rolig bil på gamla dagar. Man längtar redan efter våren. Undrar om det finns fler än jag som har en sådan här bil? 3,8 liters v6 motor med automat. Kan någon informera mig om vilken olja man ska ha i motorn? I insturktionen står det 5w-35 premium motor oil, vad betyder det? Mineralolja, del eller helsyntet? Det figurerar olika uppgifter beroende på var man söker på "nätet".

Var köper man reservdelar till denna bil? De som säljer delar till Ford i Alingsås säljer inga delar till "USA" bilar.

Tacksam om någon kan hjälpa mig med detta. :)

MVH

Roger

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
hej alla.

Då har man införskaffat sig en rolig bil på gamla dagar. Man längtar redan efter våren. Undrar om det finns fler än jag som har en sådan här bil? 3,8 liters v6 motor med automat. Kan någon informera mig om vilken olja man ska ha i motorn? I insturktionen står det 5w-35 premium motor oil, vad betyder det? Mineralolja, del eller helsyntet? Det figurerar olika uppgifter beroende på var man söker på "nätet".

Var köper man reservdelar till denna bil? De som säljer delar till Ford i Alingsås säljer inga delar till "USA" bilar.

Tacksam om någon kan hjälpa mig med detta. :)

MVH

Roger

Hej och grattis till nya bilen. :) Vet inte om det finns fler än du som har V6 med cab men det är ovanligt. Står det 5-35 motorolja i boken, bör du följa anvisningarna från Ford. Det är halvsyntetisk olja. Du kan köpa reservdelar hos www.grufmanbil.se

Du får antagligen en reservdelskatalog från dem inom snar framtid. :)

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Kul med nya lokala förmågor. Jag jobbar i Vårgårda så dit kör jag varje dag. På sommaren gärna med min Mustang.

Det mesta kan tas hem av Jarl Elowsson i Sisjön i Göteborg. Olja och filter har de på lager men är det annat du söker tar de hem det på en vecka från USA.

Bra service och bra priser

Jarl Elowson AB

Sisjö Kullegata 2

421 32 Västra Frölunda.

Välkommen till Klubben

Magnus Widell

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Välkommen till klubben!

Det finns massor av firmor som säljer delar till Mustanger. Och båda tipsen du fått är till bra firmor som har både bra priser och väldigt bra service.

Du kommer ha dina delar någon dag efter beställning!

Lycka till och ha en bra vår/sommar/höst i din nya Mustang!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...