Findus89 February 24, 2012 Report February 24, 2012 Jag har en Ford mustang FB med ett 289 block med en 302 topp som jag har inte en aning vad dom har gjort med köpte bilen av en kille som jag var och målade hos. För inte alls så mycket pengar men de hör inte till historien men nu är de så här jag har aldrig skruvat på V8. Men har ju ägt en del volvo bilar. Åh vad jag Fattar är tekniken är den samma. Men nu vill jag ha hjälp att få ut den här bilen på vägarna igen motorn är nedplockad har den varit enda sen jag fik bilen och nu ska jag försöka få i ordning den. Bilder kommer på hur allt ser ut men behöver mycket hjälp och de önskar jag att jag kan få här i från hoppas någon ser de här och vill hjälpa mig med mina problem som jag har. Just nu är de toppen som ska ditt men hur hårt ska man dra den ?? har stålkapning eller vad ska man ha jag har inte en aning så ber om hjälp. Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 24, 2012 Report February 24, 2012 Hej.Toppen skall dras ca:9.5 k, skall inte efterdras, använd Mr Gaskettopplockspackningar, funkar kanon.Det är ett minimalt problem, egentligen inget problem alls att montera 289 toppar på 302 eller tvärt om 302 toppar på 289 block funkarutan problem till 99%.Det som är viktigt är att topparna, (paret) är av samma typ, inte bra med en 289 topp på en sida och en 302 topp på den andra.Det tokiga är att det också går, men är inte att rekomendera;). Citera
fast66 February 25, 2012 Report February 25, 2012 Kan vara bra att kolla/veta vilken topp det är så att det inte är för låg kompression. Beskriv vad du har för kolvar (flat top, "urgröpta", eller högkompare medförhöjd kolvtopp) och titta efter gjutnumret på toppen (CxOE- ) så kan vi a till och bedöma. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.